|
Vyučující
|
-
Páterková Romana, Mgr. Bc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Informace o kurzu, Komunikace s veřejností - teorie prezentací, Pomáhající profese 2. Služby pro rodiče samoživitele, Domácí násilí 3. Nízkoprahová centra 4. Služby následné péče 5. Terénní práce 6. Intervence 7. Lidé s postižením 8. Komunikace s lidmi s postižením 9. Závěrečné opakování. 10. Konzultace k portfoliu 11. Prezentace 12. Ústní zkouška
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat jednotlivé slovní druhy |
| - rozlišit přítomný, minulý a budoucí čas v prosté a průběhové formě |
| - identifikovat konstrukci v činném a trpném rodu |
| - rozlišit základní předložky |
| - identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vyhledat důležitou informaci v autentickém textu na obecné téma |
| - adekvátně používat základní gramatické struktury |
| - shrnout hlavní smysl konverzace na obecná témata |
| - využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
| - analyzovat a shrnout jednoduchá sdělení v rámci každodenní komunikace |
| - správně používat tvary přítomného, minulé a budoucího času v prosté a průběhové formě |
| - správně používat předpřítomný čas |
| - vhodně volit modální slovesa pro různé významy |
| - strukturovat jednoduchý text na obecné téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit služby pro matky samoživitelky a typy domácího násilí |
| - vyjmenovat typy následné péče |
| - rozlišit principy tlumočnických služeb a principy komunikace s osobami s postižením |
| - rozlišit principy terénních prací |
| - vymezit pojem ergoterapie |
| - vymezit pojem standardy sociálních služeb |
| - vymezit pojem nízkoprahová centra |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popsat služby následné péče a terénní práce |
| - vysvětlit principy tlumočnických služeb a komunikace s osobami s postižením |
| - formulovat otázky a reagovat na ně v profesně zaměřených situacích: ergoterapie, rehabilitace osob s postižením, služby pro matky samoživitelky, domácí násilí, nízkoprahová centra a kluby pro mladistvé a standardy sociálních služeb |
| - vytvořit prezentaci v rámci profesního zaměření |
| - strukturovat jednoduchý profesně zaměřený text |
| - vyhledat důležité informace v autentickém textu v rámci profesního zaměření |
| - analyzovat a shrnout důležité informace v textech v rámci profesního zaměření |
| - vyjadřovat názor, souhlas a nesouhlas při komunikaci s klienty v profesně zaměřených situacích |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Kooperativní výuka, |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Kombinovaná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
English for Social Services.
-
Harris, John; White, Vicky. A Dictionary of Social Work and Social Care. Oxford University Press, 2018.
|