Lecturer(s)
|
-
Šimková Květoslava, Mgr.
-
Fišer Václav, Mgr.
-
Bublíková Věra, Mgr. Bc.
|
Course content
|
Week 1 Introduction to the Course Cross-cultural Differences in Business Communication Week 2 Telephoning - telephoning across cultures and communication strategies Week 3 Presentations - presentation skills for business Week 4 Presentations - giving an impromptu presentation Week 5 Business Correspondence - developing writing skills in business Week 6 Business Meetings - types and structure Week 7 Business Meetings - giving a briefing, negotiating agreement Week 8 Negotiating deals Week 9 Persuasion and Influence in Business Communication Week 10 Business Conferences - preparation, guidelines for a teleconference Week 11 Business Conferences - taking part in a teleconference Week 12 Managing Business Risks - types of business risks and risk management process Week 13 Final Evaluation
|
Learning activities and teaching methods
|
Cooperative instruction, Multimedia supported teaching, Skills demonstration, Individual study, Practicum
- Team project (50/number of students)
- 10 hours per semester
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 16 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
- využívat jazykové kompetence na úrovni předmětu UJP/AC8B nebo na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky, a to především: |
- rozlišit gramatické struktury používané při základní formální i neformální společenské konverzaci a jejím porozumění |
- rozlišit slovní zásobu a frazeologii používanou při základní formální i neformální společenské konverzaci a jejím porozumění |
Skills |
---|
- shrnout a analyzovat informace získané četbou článků nebo zpráv týkajících se obecných témat |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem týkajícím se obecných témat |
- komunikovat a vést plynulý rozhovor na obecná témata |
- vyjadřovat se k široké škále otázek, která se vztahují k obecným tématům |
- napsat srozumitelné texty na širokou škálu obecných témat |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
- rozlišit základní kulturní odlišnosti v různých zemích podstatné v mezinárodním obchodním styku |
- rozlišit základní principy efektivní komunikace |
- rozlišit základní odlišnosti v mezinárodním telefonickém obchodním styku v některých zemích |
- rozlišit slovní zásobu používanou při telefonickém rozhovoru se zahraničním obchodním partnerem |
- rozlišit a pojmenovat základní části obchodní prezentace |
- rozlišit základní principy efektivní obchodní prezentace a její přípravy |
- pojmenovat jednotlivé vizuální prostředky používané při efektivní obchodní prezentaci |
- rozlišit slovní zásobu používanou při popisu základních trendů v ekonomice |
- rozlišit základní principy efektivního obchodního jednání a jeho přípravy |
- rozlišit slovní zásobu používanou při efektivním obchodním jednání |
- pojmenovat základní funkce osoby předsedající obchodnímu jednání |
- pojmenovat a rozlišit základní typy obchodních jednání |
Skills |
---|
- realizovat obchodní rozhovory se zahraničním obchodním partnerem v různých situacích |
- připravit se na příchozí a odchozí telefonický rozhovor se svým zahraničním obchodním partnerem (stanovení cílů atd.) |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem konkrétních telefonických obchodních rozhovorů |
- realizovat telefonické rozhovory se zahraničním obchodním partnerem v různých situacích (řešení problému zákazníka apod.) |
- popsat konkrétní trend v ekonomice pomocí grafu reálné hospodářské situace |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem textu konkrétní obchodní prezentace |
- realizovat obchodní prezentaci na zvolené téma |
- shrnout a analyzovat informace získané poslechem konkrétního obchodního jednání |
- realizovat konkrétní obchodní jednání na základě zadaného programu jednání |
- vytvořit zápisky z obchodního jednání na základě sledování videonahrávky konkrétního jednání |
- to summarize and evaluate business risks of a specific business situation |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practicum |
Multimedia supported teaching |
Individual study |
Textual studies |
Staging methods, role playing |
Lecture |
Lecture with visual aids |
Situation.... |
Students' portfolio |
Skills |
---|
Practicum |
Collaborative instruction |
Discussion |
Individual study |
Staging methods, role playing |
Lecture |
Students' portfolio |
Situation.... |
Competences |
---|
Practicum |
Multimedia supported teaching |
Individual study |
Textual studies |
Collaborative instruction |
Discussion |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Continuous assessment |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Group presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Competences |
---|
Continuous assessment |
Skills demonstration during practicum |
Group presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
Bob Dignen & Ian McMaster. Effective International Business Communication. London, United Kingdom, 2013. ISBN 978-0-00-746056-4.
-
James Schofield & Anna Osborn. English for Business: Speaking. London, United Kingdom, 2011. ISBN 978-0-00-742323-1.
-
Kaate Baade, Christopher Holloway, John Hughes, Jim Scrivener & Rebecca Turner. Business Result Advanced Second Edition. Oxford, United Kingdom, 2018. ISBN 978-0-19-473906-1.
-
Michael Duckworth, John Hughes & Rebecca Turner. Business Result Upper-intermediate Second Edition. Oxford, 2018. ISBN 9780194739009.
-
Powell, Mark. International negotiations. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-14992-1.
-
Sweeney, S. English for Business Communication. Cambridge, UK, 2003. ISBN 0-521-75449-6.
|