|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Ekonomické faktory. Klasifikace firem. Profil zakladatele firmy. Vytvoření týmů. 2. týden Založení podniku - formální náležitosti. Výběr zaměření společnosti, právní formy. Zdroje kapitálu. 3. týden Lidské zdroje. Profil manažera. Rozdělení rolí. Pracovní smlouva. 4. týden Organizace práce. Pracovní schůze. 5. týden Práva a povinnosti zaměstnanců. 6. týden Průzkum trhu. Výběr produktu. Distribuce. 7. týden Marketing. Reklama. 8. týden Výběr obchodních partnerů. Navázání kontaktu. Objenávka. 9. týden Zákaznické oddělení - reklamace. Faktura. Pojištění. 10. týden Platební podmínky. Výsledky firmy. 11. týden Prezentace projektů. 12. týden Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Projektová výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 50 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit tvary přítomného času, minulých časů (perfekta, imperfekta, předminulého času) a budoucích časů (futur proche, futur simple, futur antérieur) u pravidelných i nepravidelných sloves |
| - rozlišit tvary oznamovacího, rozkazovacího, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (subjonctif) pravidelných i nepravidelných sloves |
| - rozlišit řeč přímou a nepřímou v minulosti |
| - vyjmenovat zásady pro psaní oficiálních pozvánek |
| - vyjmenovat výrazy používané při psaní reklamací |
| - vyjmenovat základní výrazy a fráze používané při děkovném projevu |
| - rozlišit základní gesta používaná ve frankofonní komunikaci a jejich význam |
| - vyjmenovat výrazy používané během zahajování a ukončení pracovní schůze |
| - rozlišit různé právní formy podnikání ve Francii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - transformovat řeč přímou na nepřímou i v minulosti |
| - napsat oficiální pozvánku |
| - napsat reklamaci i na ni reagovat |
| - pronést děkovný projev |
| - používat při svém projevu základní gesta užívaná ve frankofonní komunikaci |
| - zahájit a ukončit pracovní schůzi |
| - vysvětlit rozdíl základních právních forem podnikání ve Francii |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - pojmenovat dokumenty a formální náležitosti související se založením firmy |
| - vyjmenovat možné zdroje kapitálu pro založení firmy |
| - rozlišit dokumenty související s fungováním podniku - pracovní smlouva, objednávka, reklamace, faktura |
| - pojmenovat možné distribuční kanály |
| - pojmenovat základní principy reklamy a marketingu obecně |
| - rozlišit výrazy a fráze používané pro vyjádření hodnocení výsledků firmy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - analyzovat dokumenty související se založením firmy |
| - analyzovat a charakterizovat různé zdroje kapitálu |
| - vyplnit pracovní smlouvu, napsat objednávku, napsat i vyřídit reklamaci, vystavit fakturu |
| - analyzovat distribuční kanály |
| - analyzovat reklamu |
| - popsat hospodaření firmy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Projektová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Projektová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Test, |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
BROULAND, P. - KIDLESOVÁ, Z. - PRIESOLOVÁ, J. Francouzsko-český a česko-francouzský hospodářský slovník. Plzeň: FRAUS, 2003. ISBN 80-7238-259-4.
-
PERFORNIS, J.-L. Affaires.com - Cahier d'exercices. Paris: CLE International, 2007. ISBN 978-2-09-0354430-.
-
PERFORNIS, J.-L. Affaires.com - Livre d'eleve. Paris : CLE International, 2003. ISBN 978-2-09-033176-9.
|