|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Komunikační prostředky při telefonátech vně firmy 2. Fáze, příjem, průběh telefonátů od zákazníků a partnerů firmy 3. Domlouvání, potvrzení obchodní schůzky 4. Vyřizování stížnosti, telefonická urgence 5. Záznamník - zanechání zprávy a její následné vyřízení 6. Přijetí obchodního partnera ve firmě 7. Péče o zákazníka 8. Práce v zahraniční pobočce 9. Příprava a průběh obchodního jednání 10. Obchodní jednání na úrovni dodavatel - zákazník 11. Obchodní nabídka, objednávka - její přijetí, zpracování 12. Rezervace služební cesty 13. Test, prezentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prokázat znalosti odpovídající předmětu UJP/NSF1 nebo velmi dobrou znalost německého jazyka - dle SERR úroveň B2 |
| rozlišit slovní zásobu z oblasti profesního telefonování |
| rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi |
| rozlišovat komunikační prostředky při řešení konfliktů na pracovišti |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat se spolupracovníky uvnitř firmy |
| přijmout, vyřídit obchodní telefonát |
| vyřešit konflikt na pracovišti |
| vytvořit a vést projektový tým |
| rozdělit kompetence na pracovišti |
| aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací |
| vysvětlit strukturu firmy |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozlišovat komunikační prostředky při profesních telefonátech |
| rozlišit slovní zásobu z oblasti obchodního jednání |
| rozlišovat jazykové prostředky k zajištění služební cesty |
| vyjmenovat pravidla pro práci v zahraniční pobočce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat osvojené komunikační prostředky do reálných situací |
| domluvit obchodní schůzku |
| vést obchodní jednání |
| vyřídit proces objednávky, stížnost |
| rezervovat služební cestu |
| zodpovídat dotazy zákazníka |
| přijmout obchodní telefonáty, zanechat zprávu na záznamníku |
| vyjednávat s dodavatelem |
| odpovědět na obchodní poptávku adekvátní nabídkou |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Eismann, V. Erfolgreich am Telefon und bei Gesprächen im Büro. Berlin, Cornelsen Verlag, 2008. ISBN 978-3-06-020265-2.
-
Eismann, V. Erfolgreich in Verhandlungen. Berlin, Cornelsen Verlag, 2006. ISBN 978-3-06-020262-1.
-
Guenat,G.;Hartmann,P. Deutsch für das Berufsleben. Stuttgart. ISBN 978312675725-6.
-
Guenat,G.;Hartmann,P. Deutsch für das Berufsleben. Stuttgart. ISBN 978312675726-3.
-
Kaufmann, Susan; Rohrmann, Lutz; Szablewski-Çavuş, Petra. Orientierung im Beruf. Berlin : Langenscheidt, 2008. ISBN 978-3-468-49169-6.
-
Linthout,G.;Buscha,A. Geschäftskommunikation. Verhandlungssprache. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
-
Rohrer,H.;Schmidt,C. Kommunizieren im Beruf. Berlin, Langenscheidt KG, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.
|