|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Opakování minulých časů, srovnání. Lidské tělo. 2. Opakování rozkazů. Lexikalizované rozkazy. Cviky. 3. Reklama. Pravidelný i nepravidelný subjunktiv. 4. Vyjádření přání. Studium. 5. Vzdělávací systém ve Španělsku. 6. Předbudoucí čas: tvar a použití. Vyjádření pravděpodobnosti v minulosti. 7. Prázdniny. Další užití kondicionálu. Vyjádření lítosti v minulosti. 8. Vyjádření různého stupně pravděpodobnosti. 9.Vyjádření pravděpodobnosti subjunktivem - výrazy quizás, a lo mejor. 10. Opakování neurčitých zájmen. Subjunktiv ve vztažných větách. Popis pracovního místa. 11. Ekologie a ochrana životního prostředí. Vyjádření názoru. 12. Opakování subjunktivů. Požádat o názor a sdělit jej. Vyjádřit souhlas a nesouhlas. Město. 13. Závěrečný test. Shrnutí. Hodnocení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit tvary budoucího času ( futuro imperfecto) - identifikovat výrazy pro vyjádření budoucnosti - rozlišit tvary kondicionálu (condicional simple) - rozlišit tvary kladného i záporného rozkazu - rozlišit tvary subjunktivu přítomného - rozlišit tvary předminulého času - rozlišit tvary španělských minulých časů (préterito perfecto, préterito indefinido, imperfecto, plucuamperfecto) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Vyjádřit plány - Popsatběžnou domácnost - Na přiměřené úrovni vyjádřit podmínku - Správně vytvořit a použít subjunktiv - Popsat jednoduše zdravotní stav |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - rozlišit tvary předbudoucího času (futuro perfecto) - identifikovat výrazy pro přání - rozlišit pravděpodobnost v minulosti - identifikovat výrazy pro pravděpodobnost |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Popsat různé druhy pohybu Požádat o radu a poskytnout radu Správně použít předbudoucí čas Správně použít subjunktiv ve vztažných větách Vyjádřit názor a reagovat na něj Popsat životní prostředí Popsat vzdělávací systém ve Španělsku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Skupinová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Ignacio Rodero, Carmen Sardinero, Castro Francisca. Nuevo Espanol en marcha 3 - Libro del alumno (3. edice). .
-
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
|