Ve své diplomové práci se věnuji tématu persuazivního dorozumívání. Je zde vymezen samotný pojem komunikace a dále rozebrány tři její formy: dialogická, persuazivní a manipulativní. Přičemž pozornost je soustředěna právě na formu persuazivní.
Anotace v angličtině
In my diplom paper I am concerned on topic Persuasion intercommunication. There is define a conception of communication and further analyse three its forms: dialogue, persuasion and manipulate. Manipulate communication is the main idea of this work.
Ve své diplomové práci se věnuji tématu persuazivního dorozumívání. Je zde vymezen samotný pojem komunikace a dále rozebrány tři její formy: dialogická, persuazivní a manipulativní. Přičemž pozornost je soustředěna právě na formu persuazivní.
Anotace v angličtině
In my diplom paper I am concerned on topic Persuasion intercommunication. There is define a conception of communication and further analyse three its forms: dialogue, persuasion and manipulate. Manipulate communication is the main idea of this work.
Cílem práce je vyhledat a zpracovat potřebné materiály k zadanému tématu, samostatně o něm teoreticky a kriticky pojednat a dospět k odůvodněným závěrům. Při zpracování budou využity metody kompilace, analýzy, interpretace a komparace.
1. Persuazivní dorozumívání skýtá širokou paletu podtémat lingvistických, psychologických, sociologických, ale také sémiologických: obor tzv. komunikologie má v USA vlastní institut, který se soustřeďuje na tématické bloky komunikace v medicině, médiích, umění a na filozofii komunikace.
2. Protože publikace z tohoto zdroje jsou uváděny na internetu, neobsahuje návrh diplomní práce uchazečky tyto údaje: budou vybrány podle zvoleného podtématu.
3. V češtině existují jak překlady významných autorů, mj. Umberta Eca, tak původní české práce, o něž se uchazečka může opřít: ty jsou v návrhu uvedeny.
4. DP se bude v počátku zabývat postavením masových médií v dnešní společnosti, jejich vzájemnými vztahy a vztahy k ostatním společenským institucím. Především pak dále vlivem médií na čověka, a to konkrétně sémiotikou reklamy.
5. Pravidelné konzultace s vedoucí DP.
6. DP bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vyhledat a zpracovat potřebné materiály k zadanému tématu, samostatně o něm teoreticky a kriticky pojednat a dospět k odůvodněným závěrům. Při zpracování budou využity metody kompilace, analýzy, interpretace a komparace.
1. Persuazivní dorozumívání skýtá širokou paletu podtémat lingvistických, psychologických, sociologických, ale také sémiologických: obor tzv. komunikologie má v USA vlastní institut, který se soustřeďuje na tématické bloky komunikace v medicině, médiích, umění a na filozofii komunikace.
2. Protože publikace z tohoto zdroje jsou uváděny na internetu, neobsahuje návrh diplomní práce uchazečky tyto údaje: budou vybrány podle zvoleného podtématu.
3. V češtině existují jak překlady významných autorů, mj. Umberta Eca, tak původní české práce, o něž se uchazečka může opřít: ty jsou v návrhu uvedeny.
4. DP se bude v počátku zabývat postavením masových médií v dnešní společnosti, jejich vzájemnými vztahy a vztahy k ostatním společenským institucím. Především pak dále vlivem médií na čověka, a to konkrétně sémiotikou reklamy.
5. Pravidelné konzultace s vedoucí DP.
6. DP bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
Eco, U. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
Vysekalová, J., Komárková R. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0402-1.
Čmejrková, S. Jazyk, média, politika. Praha: Academia, ISBN 80-200-1034-3.
Čmejrková, S. Reklama v češtině = Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
Grác, I. Persuázia-oplyvňovanie človeka človekom. Bratislava: Osveta, 1985. ISBN 700-005-88.
Vybíral, Z. Psychologie jinak: současná kritická psychologie. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1367-9.
Seznam doporučené literatury
Eco, U. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
Vysekalová, J., Komárková R. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0402-1.
Čmejrková, S. Jazyk, média, politika. Praha: Academia, ISBN 80-200-1034-3.
Čmejrková, S. Reklama v češtině = Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
Grác, I. Persuázia-oplyvňovanie človeka človekom. Bratislava: Osveta, 1985. ISBN 700-005-88.
Vybíral, Z. Psychologie jinak: současná kritická psychologie. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1367-9.