Diplomová práce se zabývá výukou prvopočátečního čtení v souvislosti s metodami výuky, učebními pomůckami, které nabízí současný český trh a organizačními formami výuky. Ve výzkumné části především prostřednictvím dotazníku, dále pak obsahové analýzy učebních materiálů a také pozorováním žáků zjišťuje kvalitativní i kvantitativní možnosti ve výuce prvopočátečního čtení.
Anotace v angličtině
Diploma work deals with teaching of primary reading in connection to method of teaching, teaching aids available on Czech market and organizational forms of teaching. In the research part especially through a questionnaire, analysis of the contents of teaching materials and through observation of students it evaluates qualitative and quantitative opportunities in teaching primary reading.
Klíčová slova
prvopočáteční čtení, metody výuky čtení,analyticko-syntetická metoda, genetická metoda, organizační formy vyučování, pomůcky pro výuku čtení, dotazník, pozorování,obsahová analýza textu
Klíčová slova v angličtině
primary fading, teaching methods of fading, analytical synthetic method, genetic method, organizational forms of teaching, teaching aids,questionnaire, observation, text analysis
Rozsah průvodní práce
86 s., IV s. (95 492 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá výukou prvopočátečního čtení v souvislosti s metodami výuky, učebními pomůckami, které nabízí současný český trh a organizačními formami výuky. Ve výzkumné části především prostřednictvím dotazníku, dále pak obsahové analýzy učebních materiálů a také pozorováním žáků zjišťuje kvalitativní i kvantitativní možnosti ve výuce prvopočátečního čtení.
Anotace v angličtině
Diploma work deals with teaching of primary reading in connection to method of teaching, teaching aids available on Czech market and organizational forms of teaching. In the research part especially through a questionnaire, analysis of the contents of teaching materials and through observation of students it evaluates qualitative and quantitative opportunities in teaching primary reading.
Klíčová slova
prvopočáteční čtení, metody výuky čtení,analyticko-syntetická metoda, genetická metoda, organizační formy vyučování, pomůcky pro výuku čtení, dotazník, pozorování,obsahová analýza textu
Klíčová slova v angličtině
primary fading, teaching methods of fading, analytical synthetic method, genetic method, organizational forms of teaching, teaching aids,questionnaire, observation, text analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
KOTEN, T. Škola? V pohodě! Most: Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-18-4.\\
MRÁZOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky provopočátečního čtení a psaní. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7044-338-3.\\
NOVOTNÁ, L.; HŘÍCHOVÁ, M.; MIŇHOVÁ, J. Vývojová psychologie. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-281-0.\\
VALIŠOVÁ, A. et al. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.\\
WAGNEROVÁ, J. Metodická příručka k učebnici Učíme se číst pro 1. ročník základní školy. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-001-3.\\
Seznam doporučené literatury
KOTEN, T. Škola? V pohodě! Most: Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-18-4.\\
MRÁZOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky provopočátečního čtení a psaní. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7044-338-3.\\
NOVOTNÁ, L.; HŘÍCHOVÁ, M.; MIŇHOVÁ, J. Vývojová psychologie. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-281-0.\\
VALIŠOVÁ, A. et al. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.\\
WAGNEROVÁ, J. Metodická příručka k učebnici Učíme se číst pro 1. ročník základní školy. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-001-3.\\