Práce popisuje proces tvorby uměleckého díla a dílo samotné. Tématem je jednotný vizuální styl restaurace Masopust a průběžné vytvoření kolekce materiálů, které z tohoto stylu vycházejí. Popisuji, jak by měl vypadat kvalitní a funkční jednotný vizuální styl, uvádím prvky, kterými je tvořen. Práce je členěna na několik velkých kapitol, které se věnují nejen přípravě práce, samotnému procesu tvorby, popisují umělecké dílo, ale uvádějí i jeho přesné technické parametry. V práci popisuji své cíle a v závěru hodnotím jejich naplnění.
Anotace v angličtině
My work has an obligation to present folk-inspired theme with a modern and funny design. Corporate Identity's components are logo with a graphic manual, secondary visual elements such as texture, silhouettes of people, digital photos, main printed such as menu, business card, posters, letter-papers or promotional items such as a collection of cups, T-shirts or tea bags. The artwork includes exterior and interior visualization. The work is structured into some main chapters that describe preparation, creation process, description of the artwork, and technical parameters. I describe my target, rate fulfillment at the end.
Práce popisuje proces tvorby uměleckého díla a dílo samotné. Tématem je jednotný vizuální styl restaurace Masopust a průběžné vytvoření kolekce materiálů, které z tohoto stylu vycházejí. Popisuji, jak by měl vypadat kvalitní a funkční jednotný vizuální styl, uvádím prvky, kterými je tvořen. Práce je členěna na několik velkých kapitol, které se věnují nejen přípravě práce, samotnému procesu tvorby, popisují umělecké dílo, ale uvádějí i jeho přesné technické parametry. V práci popisuji své cíle a v závěru hodnotím jejich naplnění.
Anotace v angličtině
My work has an obligation to present folk-inspired theme with a modern and funny design. Corporate Identity's components are logo with a graphic manual, secondary visual elements such as texture, silhouettes of people, digital photos, main printed such as menu, business card, posters, letter-papers or promotional items such as a collection of cups, T-shirts or tea bags. The artwork includes exterior and interior visualization. The work is structured into some main chapters that describe preparation, creation process, description of the artwork, and technical parameters. I describe my target, rate fulfillment at the end.
Minimální rozsah prací:
Počet: tiskoviny a návrhy odpovídající rozsahu práce minimálně 10 plakátů
Formát: A6 až B1
Popis realizace: Průběžné vytvoření kolekce materiálů, které vychází z jednotného vizuálního stylu. Vytvoření loga se stručným manuálem jeho užití, návrh a realizace interních tiskových materiálů (nápojový lístek, jídelní lístek aj.), návrh a realizace prezentačních tiskovin (vizitka, plakát pro kulturní událost v restauraci aj.), grafická řešení potisku nádobí, triček aj., návrh vizuální podoby interiéru restaurace (tapety, obrazová výzdoba, závěsy aj.)
Výstup: kolekce materiálů, které vychází z jednotného vizuálního stylu - logo, manuál a možnosti jeho užití, interní tiskové materiály (nápojový lístek, jídelní lístek aj.), prezentační tiskoviny ( vizitka, plakát pro kulturní událost v restauraci aj.), grafická řešení potisku nádobí, triček aj., návrh vizuální podoby interiéru restaurace (tapety, obrazová výzdoba, závěsy aj.)
Pravidelné konzultace v rámci semináře minimálně jednou za 14 dní.
Postup realizace
- září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- říjen - pracovní verze
- listopad - průběžné práce na praktické i teoretické části kvalifikační práce
- prosinec - předložení první části teoretické práce (zahrnující úvod, hlavní stať) dle doporučení konzultanta teoretické práce
- prosinec, leden - předložení adekvátně rozpracované teoretické i praktické části kvalifikační práce (pro udělení zápočtu)
- únor, březen - realizace výsledného projektu
- březen - předložení
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce (pro udělení zápočtu)
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
Počet: tiskoviny a návrhy odpovídající rozsahu práce minimálně 10 plakátů
Formát: A6 až B1
Popis realizace: Průběžné vytvoření kolekce materiálů, které vychází z jednotného vizuálního stylu. Vytvoření loga se stručným manuálem jeho užití, návrh a realizace interních tiskových materiálů (nápojový lístek, jídelní lístek aj.), návrh a realizace prezentačních tiskovin (vizitka, plakát pro kulturní událost v restauraci aj.), grafická řešení potisku nádobí, triček aj., návrh vizuální podoby interiéru restaurace (tapety, obrazová výzdoba, závěsy aj.)
Výstup: kolekce materiálů, které vychází z jednotného vizuálního stylu - logo, manuál a možnosti jeho užití, interní tiskové materiály (nápojový lístek, jídelní lístek aj.), prezentační tiskoviny ( vizitka, plakát pro kulturní událost v restauraci aj.), grafická řešení potisku nádobí, triček aj., návrh vizuální podoby interiéru restaurace (tapety, obrazová výzdoba, závěsy aj.)
Pravidelné konzultace v rámci semináře minimálně jednou za 14 dní.
Postup realizace
- září, říjen - předložení spektra variant, pracovních verzí, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- říjen - pracovní verze
- listopad - průběžné práce na praktické i teoretické části kvalifikační práce
- prosinec - předložení první části teoretické práce (zahrnující úvod, hlavní stať) dle doporučení konzultanta teoretické práce
- prosinec, leden - předložení adekvátně rozpracované teoretické i praktické části kvalifikační práce (pro udělení zápočtu)
- únor, březen - realizace výsledného projektu
- březen - předložení
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce (pro udělení zápočtu)
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, G. HARRIS, P. Layout - Velký průvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2165-8.
BOEKRAAD, H. My work is not my work: Pierre Bernard - Design for the public domain. Baden: Lars Müller Publishers, 2008. ISBN 978-3-03778-087-9.
DABNER, D. Grafický design v praxi: zásady, postupy, projekty. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
DUSONG, J. SIEGWARTOVÁ, F. Typografie: od olova k počítačům. Praha, 1996. ISBN 80-7180-296-4.
Graphis: the International Magazine of Design and Communications. New York: Graphis Inc.
HELLER, J. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-191-1.
HELLER, S. Paul Rand. London: Phaidon Press, 1999. ISBN 0-7148-3994-9.
HOLLIS, R. Swiss graphic design: the origins and growth of an international style. 1920-1965. London: Laurence King, 2006. ISBN 9781856694759.
JANÁKOVÁ, I. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action. 1.vydání v Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
WHITE, A. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002. ISBN 1-58115-250-7.
Seznam doporučené literatury
AMBROSE, G. HARRIS, P. Layout - Velký průvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2165-8.
BOEKRAAD, H. My work is not my work: Pierre Bernard - Design for the public domain. Baden: Lars Müller Publishers, 2008. ISBN 978-3-03778-087-9.
DABNER, D. Grafický design v praxi: zásady, postupy, projekty. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
DUSONG, J. SIEGWARTOVÁ, F. Typografie: od olova k počítačům. Praha, 1996. ISBN 80-7180-296-4.
Graphis: the International Magazine of Design and Communications. New York: Graphis Inc.
HELLER, J. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-191-1.
HELLER, S. Paul Rand. London: Phaidon Press, 1999. ISBN 0-7148-3994-9.
HOLLIS, R. Swiss graphic design: the origins and growth of an international style. 1920-1965. London: Laurence King, 2006. ISBN 9781856694759.
JANÁKOVÁ, I. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action. 1.vydání v Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
WHITE, A. Elements of Graphic Design. Allworth Press 2002. ISBN 1-58115-250-7.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Jednotný vizuální styl restaurace Masopust
Vedoucí práce: Jiřičková Ditta, akad. mal., navržená známka:
Oponent práce: Dienstbier Jan, MgA., navržená známka:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce (nejprve formou prezentace na PC a následně formou instalace díla ve výstavním prostoru).
Poté byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Následně byla komise seznámena s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.