Práce je zaměřena na využití varhan ve figurální církevní hudbě v 18. století. Jako zdroj výzkumu byly použity opisy skladeb Františka Ignáce Tůmy Missa in F a Procopia Gottwaldta Litani? lauretan? in A. Tyto hudebniny byly spartovány a následně analyzovány, především jejich varhanní part. V souvislosti s tím jsou v práci zmíněni deskribenti, kteří se na opisu hudebnin podíleli, dále jsou popsány Klatovy a také hudebninová sbírka děkanského kostela, která je v současnosti uložena ve Vlastivědném muzeu Dr. Hostaše v Klatovech. Na základě systému RISM jsou zmíněny i konkordance, které byly v souvislosti s těmito hudebninami nalezeny.
Annotation in English
This work is concentrate on organ and its usage in figural church music in 18th century. There was used the transcriptions of compositions Missa in F by František Ignác Tůma and Litani? lauretan? in A by Procopio Gottwaldt. This pieces were rewritten to a score and then they were analysied, mainly its organ part. In this work there are also mentioned the describents who participated in the transcription of these pieces. The next part of this work describes Klatovy and the scores collection of decanal church which is now placed in Nativescience muzeum Dr. Karel Hostaš in Klatovy. In connection with RISM there are mentioned some concordations which were found.
figural music, Klatovy, organ, organ playing, spartation, describent, decanal church in Klatovy, František Ignác Tůma, Procopisu Gottwaldt, missa, litanie, basso continuo
Length of the covering note
69 s. (136 092 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce je zaměřena na využití varhan ve figurální církevní hudbě v 18. století. Jako zdroj výzkumu byly použity opisy skladeb Františka Ignáce Tůmy Missa in F a Procopia Gottwaldta Litani? lauretan? in A. Tyto hudebniny byly spartovány a následně analyzovány, především jejich varhanní part. V souvislosti s tím jsou v práci zmíněni deskribenti, kteří se na opisu hudebnin podíleli, dále jsou popsány Klatovy a také hudebninová sbírka děkanského kostela, která je v současnosti uložena ve Vlastivědném muzeu Dr. Hostaše v Klatovech. Na základě systému RISM jsou zmíněny i konkordance, které byly v souvislosti s těmito hudebninami nalezeny.
Annotation in English
This work is concentrate on organ and its usage in figural church music in 18th century. There was used the transcriptions of compositions Missa in F by František Ignác Tůma and Litani? lauretan? in A by Procopio Gottwaldt. This pieces were rewritten to a score and then they were analysied, mainly its organ part. In this work there are also mentioned the describents who participated in the transcription of these pieces. The next part of this work describes Klatovy and the scores collection of decanal church which is now placed in Nativescience muzeum Dr. Karel Hostaš in Klatovy. In connection with RISM there are mentioned some concordations which were found.
figural music, Klatovy, organ, organ playing, spartation, describent, decanal church in Klatovy, František Ignác Tůma, Procopisu Gottwaldt, missa, litanie, basso continuo
Research Plan
Shromažďování a studium literatury.
Formulace problému.
Výběr výzkumné metody.
Shromažďování, třídění a analýza výzkumného materiálu.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace výsledků.
Konzultace s vedoucím práce.
Research Plan
Shromažďování a studium literatury.
Formulace problému.
Výběr výzkumné metody.
Shromažďování, třídění a analýza výzkumného materiálu.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace výsledků.
Konzultace s vedoucím práce.
Recommended resources
CHRISTENSEN, Jesper Boje. Die Grundlagen des Generalbaßspiels im 18. Jahrhundert. Bärenreiter, 1992.
ČERNÝ, Jaroslav. Hudba v českých dějinách: Od středověku do nové doby. 2. vyd. Praha: Supraphon. 1989. 483 s.
QUANTZ, Johann Joachim. Versuch einer Anweisung, die Flöte traversiere zu spielen. 1. vyd. Leipzig: Deutscher Verl. für Musik. 1983. 419s.
SEHNAL, Jiří. Varhaníci a varhanní hra na Moravě v 17. a 18. st. Hudební věda. č. 1. 1982.
Recommended resources
CHRISTENSEN, Jesper Boje. Die Grundlagen des Generalbaßspiels im 18. Jahrhundert. Bärenreiter, 1992.
ČERNÝ, Jaroslav. Hudba v českých dějinách: Od středověku do nové doby. 2. vyd. Praha: Supraphon. 1989. 483 s.
QUANTZ, Johann Joachim. Versuch einer Anweisung, die Flöte traversiere zu spielen. 1. vyd. Leipzig: Deutscher Verl. für Musik. 1983. 419s.
SEHNAL, Jiří. Varhaníci a varhanní hra na Moravě v 17. a 18. st. Hudební věda. č. 1. 1982.