Hlavním cílem této bakalářské práce je navržení a implementace aplikace založené na interaktivním rozhraní, které je realizováno mimo jiné pomocí nástrojů umožňujících sledování lidského těla prostřednictvím zařízení Kinect. Aplikace slouží jako rozšíření 3D editoru pro plánování trajektorie lanových a podobných robotů vyvíjeného členy Katedry kybernetiky Fakulty aplikovaných věd Západočeské univerzity. Práce by měla být také vnímána jako vstupní bod do zmíněných problematik.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to design and implement an application based on interactive interface that is realized by using, among other things, tools that allow tracking human body by Kinect. The application serves as an extension of 3D trajectory planning editor of cable and similar robots that is developing by members of the Department of Cybernetics of the Faculty of Applied Sciences at the University of West Bohemia. The thesis should be also seen as an entry point to mentioned problems.
Klíčová slova
3D editor pro plánování trajektorie, Hand Tracking, interaktivní rozhraní,
JSON, Kinect, Kinect for Windows SDK, OpenNI, Skeletal Tracking, WebSocket klient.
Klíčová slova v angličtině
3D trajectory planning editor, Hand Tracking, interactive interface, JSON,
Kinect, Kinect for Windows SDK, OpenNI, Skeletal Tracking, WebSocket client.
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je navržení a implementace aplikace založené na interaktivním rozhraní, které je realizováno mimo jiné pomocí nástrojů umožňujících sledování lidského těla prostřednictvím zařízení Kinect. Aplikace slouží jako rozšíření 3D editoru pro plánování trajektorie lanových a podobných robotů vyvíjeného členy Katedry kybernetiky Fakulty aplikovaných věd Západočeské univerzity. Práce by měla být také vnímána jako vstupní bod do zmíněných problematik.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to design and implement an application based on interactive interface that is realized by using, among other things, tools that allow tracking human body by Kinect. The application serves as an extension of 3D trajectory planning editor of cable and similar robots that is developing by members of the Department of Cybernetics of the Faculty of Applied Sciences at the University of West Bohemia. The thesis should be also seen as an entry point to mentioned problems.
Klíčová slova
3D editor pro plánování trajektorie, Hand Tracking, interaktivní rozhraní,
JSON, Kinect, Kinect for Windows SDK, OpenNI, Skeletal Tracking, WebSocket klient.
Klíčová slova v angličtině
3D trajectory planning editor, Hand Tracking, interactive interface, JSON,
Kinect, Kinect for Windows SDK, OpenNI, Skeletal Tracking, WebSocket client.
Zásady pro vypracování
Seznamte se se zařízením pro snímání pohybu Kinect a dostupnými knihovnami pro sledování lidského těla [1][2].
Seznamte se s editorem 3D trajektorie [5] a funkčními bloky pro řízení pohybu v systému REX [3][4].
Na základě získaných informací navrhněte a implementujte aplikaci pro interaktivní ovládání efektoru robota pomocí zařízení Kinect.
Ověřte funkčnost aplikace na vybraném příkladu (např.: komunikace s editorem trajektorií, ovládání portálového, či lanového robota).
Postup při vývoji aplikace průběžně konzultujte se členy vývojového týmu oddělení automatického řízení na katedře kybernetiky.
Zásady pro vypracování
Seznamte se se zařízením pro snímání pohybu Kinect a dostupnými knihovnami pro sledování lidského těla [1][2].
Seznamte se s editorem 3D trajektorie [5] a funkčními bloky pro řízení pohybu v systému REX [3][4].
Na základě získaných informací navrhněte a implementujte aplikaci pro interaktivní ovládání efektoru robota pomocí zařízení Kinect.
Ověřte funkčnost aplikace na vybraném příkladu (např.: komunikace s editorem trajektorií, ovládání portálového, či lanového robota).
Postup při vývoji aplikace průběžně konzultujte se členy vývojového týmu oddělení automatického řízení na katedře kybernetiky.
Seznam doporučené literatury
[1]OpenNI, http://openni.org\\
[2]Kinect for Windows SDK,\\ http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows\\
[3]REX Controls: Stručný popis systému REX. Plzeň, 2011\\
[4]REX Controls: Funkční bloky systému REX. Referenční příručka.\\ Plzeň, 2011\\
[5]Severa O., Pišl R., Čech M., Goubej M., Štětina M., Schlegel M.: New 3D HMI tool for robot path planning based on latest W3C standards. Západočeská univerzita v Plzni, 2012.
Seznam doporučené literatury
[1]OpenNI, http://openni.org\\
[2]Kinect for Windows SDK,\\ http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows\\
[3]REX Controls: Stručný popis systému REX. Plzeň, 2011\\
[4]REX Controls: Funkční bloky systému REX. Referenční příručka.\\ Plzeň, 2011\\
[5]Severa O., Pišl R., Čech M., Goubej M., Štětina M., Schlegel M.: New 3D HMI tool for robot path planning based on latest W3C standards. Západočeská univerzita v Plzni, 2012.