Diplomová práce pojednává o subjektivitě sociálního dokumentu. Dále práce obsahuje aspekty (nejen) fotografického obrazu, různé přístupy při interpretaci a analýze fotografií. V závěru teoretické práce je začleněna úvaha o budoucnosti sociálního dokumentu. Praktická část se snaží dokázat subjektivitu dokumentu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis discusses subjectivity of a social documentary photography. Furthermore, paper includes aspects of (not just phtotgraphic) image, different approaches in the interpretation and analysis of photographs. Reflection essay about future of a social document photography is included in the end of a theoretical part. Practical part struggles to prove subjectivity of a document.
Diplomová práce pojednává o subjektivitě sociálního dokumentu. Dále práce obsahuje aspekty (nejen) fotografického obrazu, různé přístupy při interpretaci a analýze fotografií. V závěru teoretické práce je začleněna úvaha o budoucnosti sociálního dokumentu. Praktická část se snaží dokázat subjektivitu dokumentu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis discusses subjectivity of a social documentary photography. Furthermore, paper includes aspects of (not just phtotgraphic) image, different approaches in the interpretation and analysis of photographs. Reflection essay about future of a social document photography is included in the end of a theoretical part. Practical part struggles to prove subjectivity of a document.
1. Diplomant vytvoří cyklus reportážních fotografií věnovaný handicapovaným dětem. Cyklus bude doplněn popisem podmínek života a možností této skupiny dětí v zařízení a prostředí, kde byly fotografie pořízeny.
2. Realizace bude provedena formou lepené fotografické knihy, která bude prezentovat soubor nejméně 20 fotografií o velikosti 30 x 20 cm. Soubor skicovního materiálu bude obsahovat 30 kusů digitálních fotografií.
3. Teoretická část diplomové bude věnována významu dokumentární fotografie z hlediska vizuálního definování socio-kulturního společenského jevu.
4. V kontextu RVP pro základní školy budou analyzovány možnosti uplatnění takovéhoto souboru dokumentárních fotografií ve výtvarné, mediální a popř. občanské výchově základních a zájmově uměleckých škol.
Zásady pro vypracování
1. Diplomant vytvoří cyklus reportážních fotografií věnovaný handicapovaným dětem. Cyklus bude doplněn popisem podmínek života a možností této skupiny dětí v zařízení a prostředí, kde byly fotografie pořízeny.
2. Realizace bude provedena formou lepené fotografické knihy, která bude prezentovat soubor nejméně 20 fotografií o velikosti 30 x 20 cm. Soubor skicovního materiálu bude obsahovat 30 kusů digitálních fotografií.
3. Teoretická část diplomové bude věnována významu dokumentární fotografie z hlediska vizuálního definování socio-kulturního společenského jevu.
4. V kontextu RVP pro základní školy budou analyzovány možnosti uplatnění takovéhoto souboru dokumentárních fotografií ve výtvarné, mediální a popř. občanské výchově základních a zájmově uměleckých škol.
Seznam doporučené literatury
Ehm, Josef: Fotografie a její účel, Fotografický obzor, 1940
Funke, Jaromír: Fotografovaný člověk, Fotografický obzor, 1940
Wiškovský, Eugen: K psychologii fotografického účinu, Fotografie, 1948
Lubomír Linhart: Sociální fotografie, Praha 1934
Linhart, L.: Mistři světové fotografie. In: Fotografie, Orbis Praha, 1961
Internet: www.fotoaparat.cz, www.fotoroman.cz, www.paladix.cz
Seznam doporučené literatury
Ehm, Josef: Fotografie a její účel, Fotografický obzor, 1940
Funke, Jaromír: Fotografovaný člověk, Fotografický obzor, 1940
Wiškovský, Eugen: K psychologii fotografického účinu, Fotografie, 1948
Lubomír Linhart: Sociální fotografie, Praha 1934
Linhart, L.: Mistři světové fotografie. In: Fotografie, Orbis Praha, 1961
Internet: www.fotoaparat.cz, www.fotoroman.cz, www.paladix.cz