Práce pojednává o konstrukci trakčního podvozku pro kolejová vozidla. Hlavní snahou při návrhu bylo co nejvíce snížit výšku podvozku a také jeho hmotnost. Výsledkem je využití vnitřního rámu a přemístění pohonu z prostoru mezi koly do prostoru vně kol, přičemž je motor uložen kolmo na nápravu. Pro primární vypružení a vedení dvojkolí podvozek využívá originálního řešení pomocí obrácené úhlové páky a horizontálně uložených pružin. Práce také obsahuje výpočty pro návrh a dimenzování.
Anotace v angličtině
The work deals with a design of traction bogie for rail vehicles. A main effort in the design was minimize a bogies height and weight. The result is a use of an internal frame and a move of traction from the space between the wheels to the space outside the wheels, where the engine is placed perpendicular to the axle. The bogie uses original solution for primary suspension and axle guide by a reverse angle lever and horizontally laid springs. The work also includes calculations for designing and dimensioning.
Práce pojednává o konstrukci trakčního podvozku pro kolejová vozidla. Hlavní snahou při návrhu bylo co nejvíce snížit výšku podvozku a také jeho hmotnost. Výsledkem je využití vnitřního rámu a přemístění pohonu z prostoru mezi koly do prostoru vně kol, přičemž je motor uložen kolmo na nápravu. Pro primární vypružení a vedení dvojkolí podvozek využívá originálního řešení pomocí obrácené úhlové páky a horizontálně uložených pružin. Práce také obsahuje výpočty pro návrh a dimenzování.
Anotace v angličtině
The work deals with a design of traction bogie for rail vehicles. A main effort in the design was minimize a bogies height and weight. The result is a use of an internal frame and a move of traction from the space between the wheels to the space outside the wheels, where the engine is placed perpendicular to the axle. The bogie uses original solution for primary suspension and axle guide by a reverse angle lever and horizontally laid springs. The work also includes calculations for designing and dimensioning.
Základní požadavky:
Navrhněte trakční podvozek pro nízkopodlažní elektrickou jednotku. Výkon jednoho trakčního motoru cca 300 kW. Maximální rychlost 140 km/h.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
rozbor možností pohonu dvojkolí a vedení dvojkolí
zpracovat celkovou dispozici podvozku
návrh vlastního řešení pohonu dvojkolí
výkres převodové skříně
pevnostní výpočet vybrané části (náprava nebo převodová skříň)
Zásady pro vypracování
Základní požadavky:
Navrhněte trakční podvozek pro nízkopodlažní elektrickou jednotku. Výkon jednoho trakčního motoru cca 300 kW. Maximální rychlost 140 km/h.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
rozbor možností pohonu dvojkolí a vedení dvojkolí
zpracovat celkovou dispozici podvozku
návrh vlastního řešení pohonu dvojkolí
výkres převodové skříně
pevnostní výpočet vybrané části (náprava nebo převodová skříň)
Seznam doporučené literatury
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla I}. Plzeň: ZČU, 2007
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla II}. Plzeň: ZČU, 2009
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla III}. Plzeň: ZČU, 2011
LATA, M. \kur {Konstrukce kolejových vozidel II}. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}
Seznam doporučené literatury
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla I}. Plzeň: ZČU, 2007
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla II}. Plzeň: ZČU, 2009
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla III}. Plzeň: ZČU, 2011
LATA, M. \kur {Konstrukce kolejových vozidel II}. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}