Práce nejprve představuje možnosti využití robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT na všech stupních vzdělávání na základě motorických schopností a dovedností žáků a jejich myšlení. Dále představuje a porovnává možnosti robotických programovacích prostředí NXT-G a RobotC. Na základě předložené osnovy vznikl jako součást práce výukový materiál, který představuje základní programové konstrukty obou prostředí a vysvětluje možnosti využití modulů robotické stavebnice.
Anotace v angličtině
The thesis introduces the possibility of using robotic kit LEGO Mindstorms NXT at all levels of education according to kinetic abilities, skills and thinking of students. It also presents and compares the possibilities of robotic programming environments NXT-G and RobotC. According to the submitted curriculum an educational course was created as part of the thesis. The course introduces the basic programming constructs of both programming environments and explains the use of robotic kit modules.
Klíčová slova
LEGO Mindstorms NXT, NXT-G, RobotC, programovací prostředí, robotické programování, výukový kurz
Práce nejprve představuje možnosti využití robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT na všech stupních vzdělávání na základě motorických schopností a dovedností žáků a jejich myšlení. Dále představuje a porovnává možnosti robotických programovacích prostředí NXT-G a RobotC. Na základě předložené osnovy vznikl jako součást práce výukový materiál, který představuje základní programové konstrukty obou prostředí a vysvětluje možnosti využití modulů robotické stavebnice.
Anotace v angličtině
The thesis introduces the possibility of using robotic kit LEGO Mindstorms NXT at all levels of education according to kinetic abilities, skills and thinking of students. It also presents and compares the possibilities of robotic programming environments NXT-G and RobotC. According to the submitted curriculum an educational course was created as part of the thesis. The course introduces the basic programming constructs of both programming environments and explains the use of robotic kit modules.
Klíčová slova
LEGO Mindstorms NXT, NXT-G, RobotC, programovací prostředí, robotické programování, výukový kurz
1) Stručně představte možnosti využití robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT
ve výuce na různých stupních škol.
2) Popište a porovnejte programovací prostředí NXT-G a RobotC.
3) Na základě předložené osnovy vytvořte multimediální výukový materiál představující
základní programové konstrukty programovacích jazyků NXT-G a RobotC
a využití vybraných senzorů.
4) Materiál vhodně doplňte o obrázky a animace.
5) Tvorbu materiálu popište.
Zásady pro vypracování
1) Stručně představte možnosti využití robotické stavebnice LEGO Mindstorms NXT
ve výuce na různých stupních škol.
2) Popište a porovnejte programovací prostředí NXT-G a RobotC.
3) Na základě předložené osnovy vytvořte multimediální výukový materiál představující
základní programové konstrukty programovacích jazyků NXT-G a RobotC
a využití vybraných senzorů.
4) Materiál vhodně doplňte o obrázky a animace.
5) Tvorbu materiálu popište.
Seznam doporučené literatury
KELLY, James Floyd. Lego Mindstorms NXT-G programming
guide [online]. 2nd ed. New York: Apress, 2010 [cit. 2013-02-24].
ISBN 978-143-0229-773. Dostupné z http:
//www.ncdd.com.br/robotica/Lego%20Mindstorms%20NXT-G%20programming%20guide.pdf
FERRARI, Mario a Giulio FERRARI. Building robots with
Lego Mindstorms: the ultimate tool for Mindstorms maniacs [online].
London: International Thomson, 2002, xxxii, 614 p.,
8 p. of plates [cit. 2013-02-24]. ISBN 1-928994-67-9.
Dostupné z: http://wikirobokomp.ru/images/1/1e/Building_Robots_with_
LEGO_MINDSTORMS_(2002).pdf Mindstorms education:
Metodika NXT. Eduxe: distributor učebních pomůcek
LEGO Education EDUXE [online]. 2006 [cit. 2013-02-21].
Dostupné z http://www.eduxe.cz/domain/prezentace
/files/download/9797_lme_manual_cz.pdf
SULÍR, Miroslav. Úvod do programování robotů 1 [online]. Vyd. 1.
Orlová: Obchodní akademie Orlová, 2012, [99] s. [cit. 2013-02-21].
ISBN 978-80-87477-04-5.
Dostupné z http://scholanova.obaka-orlova.cz/files/robot1.pdf
Seznam doporučené literatury
KELLY, James Floyd. Lego Mindstorms NXT-G programming
guide [online]. 2nd ed. New York: Apress, 2010 [cit. 2013-02-24].
ISBN 978-143-0229-773. Dostupné z http:
//www.ncdd.com.br/robotica/Lego%20Mindstorms%20NXT-G%20programming%20guide.pdf
FERRARI, Mario a Giulio FERRARI. Building robots with
Lego Mindstorms: the ultimate tool for Mindstorms maniacs [online].
London: International Thomson, 2002, xxxii, 614 p.,
8 p. of plates [cit. 2013-02-24]. ISBN 1-928994-67-9.
Dostupné z: http://wikirobokomp.ru/images/1/1e/Building_Robots_with_
LEGO_MINDSTORMS_(2002).pdf Mindstorms education:
Metodika NXT. Eduxe: distributor učebních pomůcek
LEGO Education EDUXE [online]. 2006 [cit. 2013-02-21].
Dostupné z http://www.eduxe.cz/domain/prezentace
/files/download/9797_lme_manual_cz.pdf
SULÍR, Miroslav. Úvod do programování robotů 1 [online]. Vyd. 1.
Orlová: Obchodní akademie Orlová, 2012, [99] s. [cit. 2013-02-21].
ISBN 978-80-87477-04-5.
Dostupné z http://scholanova.obaka-orlova.cz/files/robot1.pdf