Bakalářská práce je zaměřená na intenzivní kognitivní rehabilitaci a její vliv na zlepšení schopností a dovedností pacienta po traumatu mozku z pohledu ergoterapeuta. V práci je uvedena definice a dělení kognitivních funkcí. Dále je zde popsán trénink těchto funkcí, traumatické poškození mozku, neurorehabilitace a ergoterapie u tohoto typu poranění.
V praktické části je výzkum zaznamenaný pomocí kazuistického šetření. Toto šetření obsahuje sledování klientů s traumatickým postižením mozku, během měsíční intenzivní kognitivní rehabilitace. Je zde sledováno, zda tento typ rehabilitace je pro pacienty přínosný.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on intesive cognitive rehabilitation, its influence to improvement ability and skills of patient after the brain trauma from the perspective of ergotherapeute. In this thesis is mentioned definition, and division of cognitive function with its training, the damage of brain after trauma, neurorehabilitation and ergotherapeute in this case of damage.
In practical part of thesis is research recorded using self-treatment. This treatment contains track of clients with traumatic brain damage during the monthly intensive cognitive rehabilitation.There is observe if these types of rehabilitations are beneficial for patients.
Bakalářská práce je zaměřená na intenzivní kognitivní rehabilitaci a její vliv na zlepšení schopností a dovedností pacienta po traumatu mozku z pohledu ergoterapeuta. V práci je uvedena definice a dělení kognitivních funkcí. Dále je zde popsán trénink těchto funkcí, traumatické poškození mozku, neurorehabilitace a ergoterapie u tohoto typu poranění.
V praktické části je výzkum zaznamenaný pomocí kazuistického šetření. Toto šetření obsahuje sledování klientů s traumatickým postižením mozku, během měsíční intenzivní kognitivní rehabilitace. Je zde sledováno, zda tento typ rehabilitace je pro pacienty přínosný.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on intesive cognitive rehabilitation, its influence to improvement ability and skills of patient after the brain trauma from the perspective of ergotherapeute. In this thesis is mentioned definition, and division of cognitive function with its training, the damage of brain after trauma, neurorehabilitation and ergotherapeute in this case of damage.
In practical part of thesis is research recorded using self-treatment. This treatment contains track of clients with traumatic brain damage during the monthly intensive cognitive rehabilitation.There is observe if these types of rehabilitations are beneficial for patients.
1. Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
2. Stanovit cíl kvalifikační práce
3. Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
4. Popsat metodiku praktické části
5. Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
6. Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
7. Dodržet citační normu
Research Plan
1. Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
2. Stanovit cíl kvalifikační práce
3. Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
4. Popsat metodiku praktické části
5. Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
6. Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
7. Dodržet citační normu
Recommended resources
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 270 s. ISBN 978-807-3675-837.
KLUSOŇOVÁ, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011, 264 s. ISBN 978-807-0135-358.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 364 s. ISBN 978-802-4726-991.
SUCHÁ, Jitka. Cvičení paměti pro každý věk: testy na paměť a logiku. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 175 s. ISBN 978-807-3671-990.
POWELL, T., MALIA, K. Brain Injury Workbook, Excercises for Cognitive Rehabilitation 1. vyd. Speechmark Publishing Ltd, 2003, 256 s. ISBN 80-86388-318-7
Recommended resources
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 270 s. ISBN 978-807-3675-837.
KLUSOŇOVÁ, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011, 264 s. ISBN 978-807-0135-358.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 364 s. ISBN 978-802-4726-991.
SUCHÁ, Jitka. Cvičení paměti pro každý věk: testy na paměť a logiku. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 175 s. ISBN 978-807-3671-990.
POWELL, T., MALIA, K. Brain Injury Workbook, Excercises for Cognitive Rehabilitation 1. vyd. Speechmark Publishing Ltd, 2003, 256 s. ISBN 80-86388-318-7