Diplomová práce se zabývá využitím e-learningu ve vzdělávání všeobecných sester. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretický celek je zaměřen na vývoj vzdělávání všeobecných sester až po současný systém vzdělávání všeobecných sester, dále se věnuje distančnímu vzdělávání, vlivu informačních a komunikačních technologií na vzdělávání a e-learningu ve vzdělávání všeobecných sester. V práci jsou rovněž popsány historie, formy, výhody a nevýhody e-learningu.
Praktická část obsahuje zpracování a analýzu výsledků, které byly získané metodou kvantitavního výzkumu za pomoci dotazníkového šetření. V rámci dotazníkového šetření byly osloveny čtyři nemocniční zařízení, ve kterých na základě povolení proběhlo výzkumné šetření určené pro všeobecné sestry. Přičemž statisticky získaná data byla zpracována, vyhodnocena a graficky znázorněna.
Anotace v angličtině
Present thesis is focus on using-learning in education of nurses. This work is divided into theoretical part and practical part. Theoretical part is focus on development to education of nurses until to the current system for education of nurses, a distance education, an influence of information and communication technologies on education and e-learning in nurses education. In this present work, history, forms, advantages and disadvantages of e-learning are discrabed too. In practical part, processing and analysis of results are showed. These results were obtained to a method of quantification research. In the questionary research, four hospital facilities were asked for permission for doing research of nurses education. Statistical data were obtained, processed, evaluated and grafical showed.
Klíčová slova
e-learning, informační a komunikační technologie, studující, všeobecná sestra, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
e-learning, information and communication technologies, studying, general nurse, education
Rozsah průvodní práce
91. s
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím e-learningu ve vzdělávání všeobecných sester. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretický celek je zaměřen na vývoj vzdělávání všeobecných sester až po současný systém vzdělávání všeobecných sester, dále se věnuje distančnímu vzdělávání, vlivu informačních a komunikačních technologií na vzdělávání a e-learningu ve vzdělávání všeobecných sester. V práci jsou rovněž popsány historie, formy, výhody a nevýhody e-learningu.
Praktická část obsahuje zpracování a analýzu výsledků, které byly získané metodou kvantitavního výzkumu za pomoci dotazníkového šetření. V rámci dotazníkového šetření byly osloveny čtyři nemocniční zařízení, ve kterých na základě povolení proběhlo výzkumné šetření určené pro všeobecné sestry. Přičemž statisticky získaná data byla zpracována, vyhodnocena a graficky znázorněna.
Anotace v angličtině
Present thesis is focus on using-learning in education of nurses. This work is divided into theoretical part and practical part. Theoretical part is focus on development to education of nurses until to the current system for education of nurses, a distance education, an influence of information and communication technologies on education and e-learning in nurses education. In this present work, history, forms, advantages and disadvantages of e-learning are discrabed too. In practical part, processing and analysis of results are showed. These results were obtained to a method of quantification research. In the questionary research, four hospital facilities were asked for permission for doing research of nurses education. Statistical data were obtained, processed, evaluated and grafical showed.
Klíčová slova
e-learning, informační a komunikační technologie, studující, všeobecná sestra, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
e-learning, information and communication technologies, studying, general nurse, education
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Seznam doporučené literatury
GARRISON, D. Randy. E-learning in the 21st century a framework for research and practice. 2nd ed. New York: Routledge. 2011. ISBN 02-038-3876-9.
ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2009. 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2.
EGER, Ludvík a PETRTYL, Jan, 2012. Customer oriented e-learning courses. In: DIVAI 2010: 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics. Nitra: Constantine the Philosopher University. ISBN 978-80-558-0092-9.
NOCAR, David. E-learning v distančním vzdělávání. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. 77 s. ISBN 80-244-0802-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 206 s. ISBN 978-80-247-3224-4.
VIDOVIĆ, Saša. E-learning v celoživotním vzdělávání sester v ČR. Sestra. 2008, roč. 18, č. 1, s. 20. ISSN 1801-464X.
Seznam doporučené literatury
GARRISON, D. Randy. E-learning in the 21st century a framework for research and practice. 2nd ed. New York: Routledge. 2011. ISBN 02-038-3876-9.
ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 2009. 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2.
EGER, Ludvík a PETRTYL, Jan, 2012. Customer oriented e-learning courses. In: DIVAI 2010: 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics. Nitra: Constantine the Philosopher University. ISBN 978-80-558-0092-9.
NOCAR, David. E-learning v distančním vzdělávání. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. 77 s. ISBN 80-244-0802-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 206 s. ISBN 978-80-247-3224-4.
VIDOVIĆ, Saša. E-learning v celoživotním vzdělávání sester v ČR. Sestra. 2008, roč. 18, č. 1, s. 20. ISSN 1801-464X.