V práci jsem zkoumal kampaň před prvními přímými volbami prezidenta České republiky v roce 2013. Kampaň jsem analyzoval především z pohledu představených teoretických konceptů, kterými byly tři fenomény moderního vedení kampaně (negativní kampaň, amerikanizace předvolební kampaně, permanentní kampaň) a tři modely politického marketingu (podle J. Lees-Marshment, B. Newmana a R. Ormroda)
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I have dealt with the campaign before firstdirect presidential elections in the Czech republic in 2013. I have analyzed this campaign from the view of three phenomenons of political campaigns and three models of political marketing.
Klíčová slova
politický marketing, negativní kampaň, amerikanizace předvolební kampaně, modely politického marketingu, M. Zeman, K. Schwarzenberg, přímá volba prezidenta
Klíčová slova v angličtině
political marketing, negative campaign, americanisation of political campaign, models of political marketing, M. Zeman, K. Schwarzenberg, first direct presidential elections in the Czech republic
Rozsah průvodní práce
80 s. (143 759 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V práci jsem zkoumal kampaň před prvními přímými volbami prezidenta České republiky v roce 2013. Kampaň jsem analyzoval především z pohledu představených teoretických konceptů, kterými byly tři fenomény moderního vedení kampaně (negativní kampaň, amerikanizace předvolební kampaně, permanentní kampaň) a tři modely politického marketingu (podle J. Lees-Marshment, B. Newmana a R. Ormroda)
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I have dealt with the campaign before firstdirect presidential elections in the Czech republic in 2013. I have analyzed this campaign from the view of three phenomenons of political campaigns and three models of political marketing.
Klíčová slova
politický marketing, negativní kampaň, amerikanizace předvolební kampaně, modely politického marketingu, M. Zeman, K. Schwarzenberg, přímá volba prezidenta
Klíčová slova v angličtině
political marketing, negative campaign, americanisation of political campaign, models of political marketing, M. Zeman, K. Schwarzenberg, first direct presidential elections in the Czech republic
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování diplomové práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia
Seznam doporučené literatury
Behenský, D.: 2009, Politický marketing. In: Rosůlek, P. a kol.: Média a politika. Západočeská univerzita v Plzni: Plzeň, str. 86-112.
Boučková, J.: 1995. Vybrané aplikace marketingu - politický marketing. Vysoká škola ekonomická: Praha.
Bradová, E.: 2008, Negativní reklama a negativní kampaň: Historie, využití a výzkum. In: Bradová, E. a kol.: Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Periplum: Olomouc, str. 13-44.
Bradová, E.; Šaradín, P.: 2006a, Profesionalizace volebních kampaní a politický marketing. In: Marek, P., Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Facultas Philosophica. Politologica 5. Univerzita Palackého v Olomouci: Olomouc, str. 37-52.
Bradová, E.; Šaradín, P.: 2006b, Volební kampaně v ČR a volby 2006: amerikanizace kampaní? In: Dančák, B.; Hloušek, V. (EDS.): Parlamentní volby 2006 a česká politika. Mezinárodní politologický ústav: Brno, str. 228-250.
Bradová, E.; Šaradín, P.: 2008, Permanentní kampaň a proces vládnutí: politika v éře konzultantů. In: Šaradín, P.: Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Facultas Philosophica. Politologica 6. Univerzita Palackého v Olomouci: Olomouc, str. 23-36.
Cichosz, M.: 2006, Metody analýzy a diagnostiky politického trhu. In: Jabłoński, W. A. a kol.: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Barrister & Principal: Brno, str. 49-69.
Kubáček, J.: 2012. Slovník politického managmentu a volebního marketingu. Grada: Praha.
Lees-Marshment, J.: 2005. Komplexní politický marketing: současné zamyšlení nad minulými závěry a budoucími směry. In: Šaradín, Pavel (ed.) Politické kampaně, volby a politický marketing. Periplum: Olomouc.
Matušková, A.: 2010. Politický marketing a české politické strany. Masarykova
univerzita. Mezinárodní politologický ústav: Brno.
Newman, B. I.: 1994. The Marketing of the President. Political Marketing as
Campaign Strategy. Sage Publications: Thousand Oaks.
Ormrod, R. P.: 2005. A conceptual model of Political Market Orientation. In: Lees-Marshment, J.; Wymer, W.W. (eds.) Current Issues in Political Marketing. The Haworth Press: Binghamton.
Seznam doporučené literatury
Behenský, D.: 2009, Politický marketing. In: Rosůlek, P. a kol.: Média a politika. Západočeská univerzita v Plzni: Plzeň, str. 86-112.
Boučková, J.: 1995. Vybrané aplikace marketingu - politický marketing. Vysoká škola ekonomická: Praha.
Bradová, E.: 2008, Negativní reklama a negativní kampaň: Historie, využití a výzkum. In: Bradová, E. a kol.: Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Periplum: Olomouc, str. 13-44.
Bradová, E.; Šaradín, P.: 2006a, Profesionalizace volebních kampaní a politický marketing. In: Marek, P., Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Facultas Philosophica. Politologica 5. Univerzita Palackého v Olomouci: Olomouc, str. 37-52.
Bradová, E.; Šaradín, P.: 2006b, Volební kampaně v ČR a volby 2006: amerikanizace kampaní? In: Dančák, B.; Hloušek, V. (EDS.): Parlamentní volby 2006 a česká politika. Mezinárodní politologický ústav: Brno, str. 228-250.
Bradová, E.; Šaradín, P.: 2008, Permanentní kampaň a proces vládnutí: politika v éře konzultantů. In: Šaradín, P.: Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Facultas Philosophica. Politologica 6. Univerzita Palackého v Olomouci: Olomouc, str. 23-36.
Cichosz, M.: 2006, Metody analýzy a diagnostiky politického trhu. In: Jabłoński, W. A. a kol.: Politický marketing, úvod do teorie a praxe. Barrister & Principal: Brno, str. 49-69.
Kubáček, J.: 2012. Slovník politického managmentu a volebního marketingu. Grada: Praha.
Lees-Marshment, J.: 2005. Komplexní politický marketing: současné zamyšlení nad minulými závěry a budoucími směry. In: Šaradín, Pavel (ed.) Politické kampaně, volby a politický marketing. Periplum: Olomouc.
Matušková, A.: 2010. Politický marketing a české politické strany. Masarykova
univerzita. Mezinárodní politologický ústav: Brno.
Newman, B. I.: 1994. The Marketing of the President. Political Marketing as
Campaign Strategy. Sage Publications: Thousand Oaks.
Ormrod, R. P.: 2005. A conceptual model of Political Market Orientation. In: Lees-Marshment, J.; Wymer, W.W. (eds.) Current Issues in Political Marketing. The Haworth Press: Binghamton.