Koncept mého díla spočívá v symbolickém pojetí stavění hraníc. Současná doba je bohatá na myšlenky odtržení, například našeho státu od zbytku západní Evropy, z důvodů často iracionálního strachu a jako reakce na migraci jedinců postižených válkou.
Ve své tvorbě, bych chtěl navázat na dobu českého protektorátu, kdy nedaleko Plzně byli hranice se Sudety. Do těchto míst, bych chtěl ve své diplomové práci zasadit fiktivní hraniční kontrolu tvořenou třemi pohraničníky se zbraněmi, závorou a hraniční budkou.
Jak už jsem uvedl koncept je symbolický a paralelně by měl poukázat na aspekty vedoucí k společenskému poklesu hodnot a zvýšenému rozsahu zla.
Figury tedy nechci pojednat vysloveně realisticky ani je zasazovat do konkrétní doby, ale dát jim charakter grotesky.
Anotace v angličtině
The concept of my art lies in symbolical concept of building borders. Current time is very rich in ideas of separations, for example, separation of our state from the Western Europe, which often stems from irrational fear and as a reaction on migration of individuals affected by war.
In my creation, I would like to connect with times of Czech and Moravia protectorate, where there were borders with Sudeten Germans near Pilsen. In this area, I placed fictitious border control made up by three frontiersmen with guns and a barrier.
As I already stated, the concept is symbolical, and in parallel it should point out aspects leading to decrease of social values and increased extent of evil.
Therefore, I do not want to interpret the figures as being realistic nor putting them into specific time, but instead, I would like to give them a grotesque character.
Koncept mého díla spočívá v symbolickém pojetí stavění hraníc. Současná doba je bohatá na myšlenky odtržení, například našeho státu od zbytku západní Evropy, z důvodů často iracionálního strachu a jako reakce na migraci jedinců postižených válkou.
Ve své tvorbě, bych chtěl navázat na dobu českého protektorátu, kdy nedaleko Plzně byli hranice se Sudety. Do těchto míst, bych chtěl ve své diplomové práci zasadit fiktivní hraniční kontrolu tvořenou třemi pohraničníky se zbraněmi, závorou a hraniční budkou.
Jak už jsem uvedl koncept je symbolický a paralelně by měl poukázat na aspekty vedoucí k společenskému poklesu hodnot a zvýšenému rozsahu zla.
Figury tedy nechci pojednat vysloveně realisticky ani je zasazovat do konkrétní doby, ale dát jim charakter grotesky.
Anotace v angličtině
The concept of my art lies in symbolical concept of building borders. Current time is very rich in ideas of separations, for example, separation of our state from the Western Europe, which often stems from irrational fear and as a reaction on migration of individuals affected by war.
In my creation, I would like to connect with times of Czech and Moravia protectorate, where there were borders with Sudeten Germans near Pilsen. In this area, I placed fictitious border control made up by three frontiersmen with guns and a barrier.
As I already stated, the concept is symbolical, and in parallel it should point out aspects leading to decrease of social values and increased extent of evil.
Therefore, I do not want to interpret the figures as being realistic nor putting them into specific time, but instead, I would like to give them a grotesque character.
Minimální rozsah prací
Počet:1kus 3D objektu
Formát:3D objekt
Popis realizace:vytvoření sochařského objektu s principy land-artu.
Výstup: prostorová sochařská instalace
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září - teoretická část práce
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání:
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba:
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet:1kus 3D objektu
Formát:3D objekt
Popis realizace:vytvoření sochařského objektu s principy land-artu.
Výstup: prostorová sochařská instalace
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září - teoretická část práce
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání:
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba:
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
SAINT-EXUPÉRY, Antoine de. Citadela. 4. úplné vyd. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-807-4290-466.
KAFKA, Franz. Zámek. Vyd. 6. Praha: Nakladatelství Franze Kafky, 1997. ISBN 80-858-4430-3. 2013.
ŠTINDL, Ondřej. Mondschein: simple inspiration through the seasons. 1. vyd. Praha: Argo, 2012. ISBN 978-802-5707-456.
Seznam doporučené literatury
SAINT-EXUPÉRY, Antoine de. Citadela. 4. úplné vyd. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-807-4290-466.
KAFKA, Franz. Zámek. Vyd. 6. Praha: Nakladatelství Franze Kafky, 1997. ISBN 80-858-4430-3. 2013.
ŠTINDL, Ondřej. Mondschein: simple inspiration through the seasons. 1. vyd. Praha: Argo, 2012. ISBN 978-802-5707-456.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Co vidím, už tu není
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.