Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení brandingových aktivit a marketingové komunikace příspěvkové organizace Městská knihovna Louny. V první kapitole práce jsou stručně zpracovány teoretické podklady, které se týkají značky a brandingu, neziskových organizací, rozšířeného marketingového mixu, vybraných metod situační analýzy a dotazníkového šetření. Následně je představena Městská knihovna Louny, její historie i současnost. Ve třetí kapitole jsou rozebrány brandingové aktivity knihovny a její marketingová komunikace, je analyzována komunikace knihovny na webových stránkách a prostřednictvím sociální sítě Facebook, Twitter, Instagram a na YouTube. Postoj knihovny k nařízení GDPR. Pozice, hodnota značky a financování knihovny. Vše je shrnuto prostřednictvím SWOT analýzy a matic IFE, EFE a QSPM, ze kterých následně vyšlo, že by se knihovna měla zaměřit na strategii penetrace trhu. V poslední kapitole jsou uvedena doporučení pro zlepšení brandingu knihovny a navrženy marketingové aktivity, které mají vést k posílení pozice značky.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis is focused on an evaluation of branding and marketing communication of state-funded institution Městská knihovna Louny. In the first chapter there is briefly described theoretical base about brand and branding, non-profit organizations, extended marketing mix, chosen methods of situation analysis and questionnaire survey. Then there is introduced library Městská knihovna Louny, its history and the present. In the third chapter there is analysed branding and marketing communication of library. Also there is analysed communication of library on its website and social site Facebook, Twitter, Instagram and on YouTube. Library's attitude to General Data Protection Regulation. Positioning, brand value and fundraising of library. Everything is summarized by SWOT analysis and IFE, EFE and QSPM matrixes from which came out that library should focus on market penetration strategy. In the last chapter there are given recommendations to library leading to improvement of library's branding and designed marketing activities leading to strenghtening of library's positioning.
Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení brandingových aktivit a marketingové komunikace příspěvkové organizace Městská knihovna Louny. V první kapitole práce jsou stručně zpracovány teoretické podklady, které se týkají značky a brandingu, neziskových organizací, rozšířeného marketingového mixu, vybraných metod situační analýzy a dotazníkového šetření. Následně je představena Městská knihovna Louny, její historie i současnost. Ve třetí kapitole jsou rozebrány brandingové aktivity knihovny a její marketingová komunikace, je analyzována komunikace knihovny na webových stránkách a prostřednictvím sociální sítě Facebook, Twitter, Instagram a na YouTube. Postoj knihovny k nařízení GDPR. Pozice, hodnota značky a financování knihovny. Vše je shrnuto prostřednictvím SWOT analýzy a matic IFE, EFE a QSPM, ze kterých následně vyšlo, že by se knihovna měla zaměřit na strategii penetrace trhu. V poslední kapitole jsou uvedena doporučení pro zlepšení brandingu knihovny a navrženy marketingové aktivity, které mají vést k posílení pozice značky.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis is focused on an evaluation of branding and marketing communication of state-funded institution Městská knihovna Louny. In the first chapter there is briefly described theoretical base about brand and branding, non-profit organizations, extended marketing mix, chosen methods of situation analysis and questionnaire survey. Then there is introduced library Městská knihovna Louny, its history and the present. In the third chapter there is analysed branding and marketing communication of library. Also there is analysed communication of library on its website and social site Facebook, Twitter, Instagram and on YouTube. Library's attitude to General Data Protection Regulation. Positioning, brand value and fundraising of library. Everything is summarized by SWOT analysis and IFE, EFE and QSPM matrixes from which came out that library should focus on market penetration strategy. In the last chapter there are given recommendations to library leading to improvement of library's branding and designed marketing activities leading to strenghtening of library's positioning.