| Fakulta | Fakulta strojní (FST) | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Studijní program | Strojní inženýrství (B0715A270013) | ||||
| Studijní obor / Specializace | Konstruování strojů a technických zařízení (B0715A270013S06/6 - 2020) | ||||
| Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský | ||||
| Forma studia | Kombinovaná | ||||
| Standardní doba studia | 3 roky | ||||
| Počet ECTS kreditů | 180 | ||||
| Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) | ||||
| Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program | ||||
| Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška | ||||
| Studijní a zkušební řád | URL | ||||
| Fakultní koordinátor |
|
||||
| Klíčové studijní výstupy | Získáte široké poznatky základních technických disciplín a|osvojíte si poznatky a|dovednosti potřebné pro práci konstruktéra. Společně se studenty ostatních specializací získáte teoretické znalosti z|oblasti mechaniky pružných a|pevných těles, tekutin a|termomechaniky. Budete mít přehled o|běžných strojírenských materiálech, základech elektrotechniky i|průmyslového inženýrství. Navíc získáte znalosti o|konstruování tvářecích a|obráběcích strojů, dopravní a manipulační techniky, zdravotnické techniky, základy metodiky konstruování a|naučíte se využívat moderních podpůrných prostředků konstruování (CAD a|CAE). Vedle toho se naučíte konstruovat i|z nekonvenčních materiálů ( kompozitů a|plastů), pracovat s moderní měřicí a|řídicí technikou. | ||||
| Specifické požadavky pro přijetí | Celkový studijní průměr ze SŠ a studijní průměr z matematiky; odborné aktivity na SŠ; zohlednění úspěšného absolvovaní Národních srovnávacích zkoušek (NSZ) | ||||
| Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání | ||||
| Kvalifikační požadavky a předpisy | 180 ECTS kreditů, Bakalářská práce, Státní závěrečná zkouška | ||||
| Profil programu | Program je koncipován jako akademický, je tvořen bloky teoretických předmětů z oblasti matematiky, fyziky a mechaniky.Zároveň obsahuje blok (bloky) předmětů zaměřených na využití teoretických poznatků v praxi/ na získání dovedností, které absolvent uplatní v profesi Stavba výrobních strojů a zařízení. Absolvent je primárně připraven ke studiu navazujícího studijního programu v příbuzném oboru Stavba výrobních strojů a zařízení. Zároveň je připravován k přímému vstupu do praxe v oboru stavby výrobních strojů a zařízení. | ||||
| Podmínky pokračování studia | Absolvent může po ukončení studia bez problému studovat v navazujícím magisterském studijním programu na FST ZČU v Plzni a jiných VŠ technického zaměření. | ||||
| Profesní profily absolventů s příklady | Absolvent je připraven pro navazující magisterské studium konstrukčního charakteru. Najde rovněž uplatnění v konstrukčních kanceláří strojírenských i jiných firem. | ||||
| Garant oboru / specializace | Lašová Václava, prof. Ing. Ph.D. |
| 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | Neuvedený ročník | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Celkem 180 kreditů | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||