Předmět: Anglický jazyk 1

« Zpět
Název předmětu Anglický jazyk 1
Kód předmětu KAN/AJ1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce, jak ústní, tak písemné. Studenti si rozšiřují slovní zásobu a procvičují gramatické jevy. Témata, ve kterých se rozvíjí všechny jazykové dovednosti a zároveň jazykový systém 1/Relationships (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 2/Storytelling (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 3/Science and technology (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 4/Art and creativity (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti)

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 42 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Odborné dovednosti
Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozsah slovní zásoby pro témata související se vztahy, vyprávěním příběhů, vědou a technikou a uměním a tvořivostí.
gramatické prvky související s tématy vztahy, vyprávění příběhů, věda a technika a umění a tvořivost.
Odborné dovednosti
Umí se vyjadřovat sebevědomě, jasně a zdvořile ve formálním nebo neformálním jazyce, přiměřeně situaci a osobě (osobám), které se to týká.
Dokáže komunikovat spontánně, často prokazuje plynulost a lehkost vyjadřování i v delších složitých úsecích řeči.
Dokáže psát srozumitelné, podrobné texty na různá témata související s oblastí jeho zájmu, sspojovat a hodnotit informace a argumenty z různých zdrojů.
Dokáže číst s velkou mírou samostatnosti, přizpůsobuje styl a rychlost čtení různým textům a účelům a selektivně používá vhodné referenční zdroje.
Dokáže porozumět článkům a zprávám týkajícím se současných problémů, v nichž autoři zaujímají určitá stanoviska nebo názory.
Rozumí standardnímu mluvenému projevu v přímém přenosu nebo vysílání na známá i neznámá témata, s nimiž se běžně setkává v osobním, společenském, akademickém nebo profesním životě.
Dokáže jasně a podrobně popsat a prezentovat vybraných témat týkajících se oblasti jeho/jejího zájmu, přičemž své myšlenky rozvádí a podporuje vedlejšími body a relevantními příklady.
Umí plynně, přesně a efektivně používat jazyk ve vybraných tématech, přičemž jasně označuje vztahy mezi myšlenkami.
Dokáže spontánně komunikovat s dobrou gramatickou kontrolou bez větších známek nutnosti omezovat to, co chce říci, a přijmout úroveň formálnosti odpovídající okolnostem.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Kooperativní výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Samostudium,
Demonstrace dovedností,
Analyticko-kritická práce s textem,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • HUGHES John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Workbook. 2nd ed.. National Geographic Learning, 2018. ISBN 9781337286282.
  • STEPHENSON, Helen, HUGHES, John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Student's Book. 2nd ed.. National Geographic Learning, 2018. ISBN 9781337286121.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -