Vyučující
|
-
Havránková Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce, jak ústní, tak písemné. Studenti si rozšiřují slovní zásobu a procvičují gramatické jevy. Témata, ve kterých se rozvíjí všechny jazykové dovednosti a zároveň jazykový systém 1/Relationships (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 2/Storytelling (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 3/Science and technology (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti) 4/Art and creativity (včetně tematicky zaměřené gramatiky, čtení, poslechu, slovní zásoby, mluvení a výslovnosti)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 42 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost slovní zásoby a gramatiky minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Odborné dovednosti |
---|
Řečové dovednosti (mluvení, psaní, čtení, poslech) minimálně na úrovni B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozsah slovní zásoby pro témata související se vztahy, vyprávěním příběhů, vědou a technikou a uměním a tvořivostí. |
gramatické prvky související s tématy vztahy, vyprávění příběhů, věda a technika a umění a tvořivost. |
Odborné dovednosti |
---|
Umí se vyjadřovat sebevědomě, jasně a zdvořile ve formálním nebo neformálním jazyce, přiměřeně situaci a osobě (osobám), které se to týká. |
Dokáže komunikovat spontánně, často prokazuje plynulost a lehkost vyjadřování i v delších složitých úsecích řeči. |
Dokáže psát srozumitelné, podrobné texty na různá témata související s oblastí jeho zájmu, sspojovat a hodnotit informace a argumenty z různých zdrojů. |
Dokáže číst s velkou mírou samostatnosti, přizpůsobuje styl a rychlost čtení různým textům a účelům a selektivně používá vhodné referenční zdroje. |
Dokáže porozumět článkům a zprávám týkajícím se současných problémů, v nichž autoři zaujímají určitá stanoviska nebo názory. |
Rozumí standardnímu mluvenému projevu v přímém přenosu nebo vysílání na známá i neznámá témata, s nimiž se běžně setkává v osobním, společenském, akademickém nebo profesním životě. |
Dokáže jasně a podrobně popsat a prezentovat vybraných témat týkajících se oblasti jeho/jejího zájmu, přičemž své myšlenky rozvádí a podporuje vedlejšími body a relevantními příklady. |
Umí plynně, přesně a efektivně používat jazyk ve vybraných tématech, přičemž jasně označuje vztahy mezi myšlenkami. |
Dokáže spontánně komunikovat s dobrou gramatickou kontrolou bez větších známek nutnosti omezovat to, co chce říci, a přijmout úroveň formálnosti odpovídající okolnostem. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
HUGHES John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Workbook. 2nd ed.. National Geographic Learning, 2018. ISBN 9781337286282.
-
STEPHENSON, Helen, HUGHES, John, a DUMMETT, Paul. Life. Upper Intermediate. Student's Book. 2nd ed.. National Geographic Learning, 2018. ISBN 9781337286121.
|