| Fakulta | Fakulta pedagogická (FPE) | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Studijní program | Učitelství pro základní školy (M7503) | ||||
| Studijní obor / Specializace | Učitelství pro 1. stupeň základní školy (7503T047/1 - 15) | ||||
| Stupeň získané kvalifikace | Magisterský | ||||
| Forma studia | Prezenční | ||||
| Standardní doba studia | 5 let | ||||
| Počet ECTS kreditů | 300 | ||||
| Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) | ||||
| Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program | ||||
| Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška | ||||
| Studijní a zkušební řád | URL | ||||
| Fakultní koordinátor |
|
||||
| Klíčové studijní výstupy | Příprava studenta v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ probíhá na úrovni pedagogicko-psychologické (obecná didaktika, pedagogicko-psychologické vědní disciplíny) a oborové (oborové didaktiky, oborové disciplíny). Pojetí přípravy studenta v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ se na obecné psycho-didaktické úrovni opírá o teorii kognitivní a humanistické psychologie, zejména sociálního konstruktivismu. Při procesu výuky studentů je uplatňována Schönova koncepce reflektivního praktika a při jejich kompetenčním rozvoji Schulmanova teorie didaktické znalosti obsahu. Absolvent je vybaven základními znalostmi z oblasti školní legislativy a znalostmi o kurikulárních dokumentech platných v ČR. Rozumí strukturaci relevantního RVP na vzdělávací oblasti a průřezová témata, předepsané obsahové struktuře a činnostnímu pojetí výuky vyjadřovanému skrze klíčové kompetence. Nabité znalosti aplikuje při ontodidaktické transformaci obsahů výuky. Dále disponuje absolvent informacemi o ontogenezi kognitivního, emočního a psychomotorického rozvoje žáků mladšího školního věku a informacemi o principech interakce v a se sociální skupinou. Tyto znalosti umožňují absolventovi reflektovaně a zdůvodněně provádět psychodidaktickou transformaci obsahu vzdělání, vést a podporovat skupinu i jedince v procesu učení s potřebným respektem k jejich individuálním zvláštnostem. Absolvent prokazuje znalost jazykových jevů anglického jazyka na úrovni B1-B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Schopnost reflektovat a hodnotit vlastní pojetí výuky v kontextu teoretického poznání a kurikulárních dokumentů a jazyková vybavenost dává absolventovi dobré předpoklady pro uplatnění ve vzdělávací praxi. Studentům KF je nabízena maximální podpora ve formě studijních opor (např.e-learning, Courseware). | ||||
| Specifické požadavky pro přijetí | Úspěšné složení písemné přijímací zkoušky; úspěšné složení ústní přijímací zkoušky | ||||
| Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání | ||||
| Kvalifikační požadavky a předpisy | 300 ECTS kreditů, Diplomová práce, Státní závěrečná zkouška | ||||
| Profil programu | Program je koncipován jako akademický, je tvořen bloky teoretických předmětů z oblasti pedagogicko-psychologické (obecná didaktika, pedagogicko-psychologické vědní disciplíny) a oborové (oborové didaktiky, oborové disciplíny). Pojetí přípravy studenta v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ se na obecné psycho-didaktické úrovni opírá o teorii kognitivní a humanistické psychologie, zejména sociálního konstruktivismu. Při procesu výuky studentů je uplatňována Schönova koncepce reflektivního praktika a při jejich kompetenčním rozvoji Schulmanova teorie didaktické znalosti obsahu. Absolvent je vybaven základními znalostmi z oblasti školní legislativy a znalostmi o kurikulárních dokumentech platných v ČR. Rozumí strukturaci relevantního RVP na vzdělávací oblasti a průřezová témata, předepsané obsahové struktuře a činnostnímu pojetí výuky vyjadřovanému skrze klíčové kompetence. Nabyté znalosti aplikuje při ontodidaktické transformaci obsahů výuky. | ||||
| Podmínky pokračování studia | nespecifikováno | ||||
| Profesní profily absolventů s příklady | učitel | ||||
| Garant oboru / specializace | Slavíková Marie, doc. PaedDr. CSc. |
| 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | 5. ročník | Neuvedený ročník | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Celkem 300 kreditů | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||