| Název předmětu | Vlastivěda, dějepisné poznatky |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/VLA2 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 6 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Osvícenský absolutismus, tereziánské a josefínské reformy 2. Národní obrození 3. Čechy v první polovině 19. století, formování občanské společnosti 4. Jaro národů, revoluce roku 1848 5. Čechy ve druhé polovině 19. století, tradiční systém českých politických stran 6. Kulturní vývoj v 19. století 7. I. světová válka na pozadí vývoje v Čechách 8. I. republika, politická, ekonomická, kulturní a národnostní charakteristika 9. Československá republika ve 30. letech, Mnichov 1938 10. II. světová válka, specifika vývoje českých zemí 11., 12. Hlavní mezníky vývoje českých dějin po roce 1945
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, Skupinová konzultace, Studium textů, Přednáška, Seminář
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| Zpřehlednit politický, ekonomický a kulturně-společenský vývoj české společnosti v období od pravěku do začátku 17. století v obsahovém a formálním pojetí kurzovního předmětu KHI/VLA1, tj. úspěšně absolvovat předmět KHI/VLA1. |
| Výsledky učení |
| - vybrat, analyzovat a interpretovat hlavní problémy novověkých a moderních českých dějin od 17. století do roku 1945 na pozadí evropského vývoje - vyjádřit souvislost mezi současnými ekonomickými a politickými poměry v ČR a historickým vývojem našeho státu v období novověku a 20. století |
| Odborné dovednosti |
| - aplikovat znalosti současných zásad vyučování vlastivědy prostřednictvím moderních a aktivizačních edukačních metod, forem a prostředků - přesvědčivě prezentovat vybrané téma z českých a regionálních dějin v didaktickém tvaru odpovídajícímu obsahovým a metodickým požadavkům na výuku dětí na I. stupni ZŠ |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Skupinová konzultace, |
| Odborné dovednosti |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Kombinovaná zkouška, |
| Test, |
| Student(ka) prokáže znalost problematiky českých dějin v souborném testu a v následné ústní zkoušce. |
| Odborné dovednosti |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Student(ka) z obsahového i formálního hlediska přesvědčivě prezentuje vybranou kapitolu z místní regionální historie. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |