| Název předmětu | Asistentská praxe |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/AP |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 6 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Hlavním cílem předmětu je uvedení studentů do školní praxe. Studenti zažijí kontinuální práci učitele v jedné školní třídě, uvidí pokroky žáků, budou přítomni při zprostředkování nových poznatků učitelem. Student si odnese komplexní představu o tom, jak vypadá práce v jedné školní třídě v delším časovém úseku, jak funguje chod školy a jaké kompetence musí splňovat současný učitel. Student se ocitá v aktivní roli asistenta učitele a pobývá každý týden jeden den ve školní třídě. Seznámí se a získá představu o výukových strategiích, seznamuje se se školní dokumentací a konkrétní podobou ŠVP školy, má příležitost aktivně se zapojit do výuky. Student sleduje prostředí školy, klima učitelského sboru a utváří si souhrnnou představu o chodu školy jako celku. Student se může zúčastnit také mimoškolních aktivit.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Skupinová výuka, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Studium textů
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| Vymezit základní poznatky o vyučování orientovaného na žáka, používat základní pedagogickou terminologii, užívat RVP ZV. Absolvovat předměty PGNSB a PNPN2. |
| Odborné dovednosti |
| Pozorovat a zapisovat svá pozorování, zapsat a roztřídit své zápisky. Být schopen spolupráce s učitelem a žáky, být aktivním pomocníkem učitele. Používat odbornou literaturu. |
| Obecné způsobilosti |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| Získat kontinuální představu o tom, jak vypadá práce v jedné školní třídě po dobu tří měsíců. Získat a ucelit si představu o výukových strategiích podporujících rozvoj klíčových kompetencí. Seznámit se s konkrétní podobou Školního vzdělávacího programu, seznámit se se školní dokumentací. |
| Odborné dovednosti |
| Pracovat individuálně s jednotlivými žáky či malými skupinami žáků. Získat možnost zúčastnit se mimoškolních aktivit se školní třídou. Rozvinout schopnost reflektovat prožité a učit se z toho. Využít získané dovednosti při dalších praxích. Používat odbornou literaturu. |
| Obecné způsobilosti |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
| Samostudium, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Obecné způsobilosti |
| Klinická praxe pod dohledem, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |