| Název předmětu | Dramatická výchova 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/DV3 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití. Předmět je zaměřen budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu. Témata 1. Volba námětů a předloh pro lekce dramatické výchovy 2. Epický příběh a dramatický konflikt 3. Proces utváření postavy (charakterizace, typizace) 4. Systém technik (konvencí) strukturovaného dramatu, činnost učitele v průběhu lekce, hodnocení 5. Divadlo fórum, strategie vedení, přípravné práce 6. Divadlo ve výchově, příprava a plánování
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| znát a porozumět specifice jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifika jejich využití. |
| znát z teorie zásady práce se skupinou podle věku a složení konkrétní cílové skupiny |
| Odborné dovednosti |
| sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
| reflektovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| pojmenovat s oporou teorie a odborné terminologie pedagogické přínosy postupů divadla ve výchově a divadla forum |
| znát a pojmenovat úskalí a pozitiva jednotlivých postupů práce v lecích dramatické výchovy |
| Odborné dovednosti |
| vystavět lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu. |
| vést lekci dramatické výchovy postavenou na technikách strukturovaného dramatu |
| argumentovat pedagogické přínosy postupů divadla ve výchově a divadla forum |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Projektová výuka, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
| Skupinová prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |