| Název předmětu | Pedagogická praxe náslechová, 1. třída |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/PPN |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Hlavním cílem předmětu je zorientovat se ve specifické problematice 1. ročníku a v období nástupu žáka do 1. třídy. Student spolupracuje s vyučujícím 1. třídy, pomáhá organizovat činnosti žáků, uvádí je do denního režimu. Student kontinuálně sleduje práci učitele 1. třídy a zaměřuje se na specifičnost přípravy učitele na aktivity na počátku školního roku. Student se zaměřuje na chování a adaptabilitu žáků na nové školní prostředí. Student spolupracuje s učitelem na poznání školní dokumentace. Seznámí se s rozvrhem hodin, s třídní knihou a se ŠVP školy.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace dovedností
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| vysvětlit základní principy vyučování orientovaného na žáka |
| užívat základní pedagogickou terminologii |
| vymezit základní obsah RVP ZV |
| Odborné dovednosti |
| pozorovat a zapisovat svá pozorování |
| zapsat a vhodně roztřídit své zápisky |
| spolupracovat s učitelem a žáky, být aktivním pomocníkem učitele |
| užívat odbornou literaturu |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| charakterizovat specifika prvního týdne v první třídě |
| Odborné dovednosti |
| popsat základní dokumentaci třídního učitele |
| sestavit rozvrh hodin pro první třídu |
| uspořádat prostředí prvního ročníku |
| aktivně spolupracovat s vyučujícím 1. třídy |
| organizovat činnost žáků |
| uvádět žáky do denního režimu |
| připravit a zorganizovat chod první třídy |
| Obecné způsobilosti |
| Uplatňovat získané informace a dovednosti v praxi, uplatňovat získané informace a nabyté dovednosti v budoucím pracovním poměru (učitel na prvním stupni ZŠ). Spolupracovat s kolegy, předávat nápady, kooperovat a přemýšlet nad inovativními postupy. Umět reflektovat svoji pedagogickou činnost. |
| mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Studijní praxe, |
| Samostudium, |
| Demonstrace dovedností, |
| Odborné dovednosti |
| Samostudium, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Obecné způsobilosti |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |