Název předmětu | Pedagogická praxe náslechová, 1. třída |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PPN |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Hlavním cílem předmětu je zorientovat se ve specifické problematice 1. ročníku a v období nástupu žáka do 1. třídy. Student spolupracuje s vyučujícím 1. třídy, pomáhá organizovat činnosti žáků, uvádí je do denního režimu. Student kontinuálně sleduje práci učitele 1. třídy a zaměřuje se na specifičnost přípravy učitele na aktivity na počátku školního roku. Student se zaměřuje na chování a adaptabilitu žáků na nové školní prostředí. Student spolupracuje s učitelem na poznání školní dokumentace. Seznámí se s rozvrhem hodin, s třídní knihou a se ŠVP školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace dovedností
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
vysvětlit základní principy vyučování orientovaného na žáka |
užívat základní pedagogickou terminologii |
vymezit základní obsah RVP ZV |
Odborné dovednosti |
pozorovat a zapisovat svá pozorování |
zapsat a vhodně roztřídit své zápisky |
spolupracovat s učitelem a žáky, být aktivním pomocníkem učitele |
užívat odbornou literaturu |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
charakterizovat specifika prvního týdne v první třídě |
Odborné dovednosti |
popsat základní dokumentaci třídního učitele |
sestavit rozvrh hodin pro první třídu |
uspořádat prostředí prvního ročníku |
aktivně spolupracovat s vyučujícím 1. třídy |
organizovat činnost žáků |
uvádět žáky do denního režimu |
připravit a zorganizovat chod první třídy |
Obecné způsobilosti |
Uplatňovat získané informace a dovednosti v praxi, uplatňovat získané informace a nabyté dovednosti v budoucím pracovním poměru (učitel na prvním stupni ZŠ). Spolupracovat s kolegy, předávat nápady, kooperovat a přemýšlet nad inovativními postupy. Umět reflektovat svoji pedagogickou činnost. |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Studijní praxe, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |