Název předmětu | Letní výcvikový kurz |
---|---|
Kód předmětu | KTV/LVKNŠ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Výuka je zaměřena na osvojení odborných vědomostí a dovedností v oblasti pobytu v přírodě. Pohybové hry a činnosti v přírodě. Táboření, turistika, cyklistika a cykloturistika. Orientace a topografie, orientační běh. Lanové překážkové dráhy a lanové aktivity. Pohybová rekreace v přírodním prostředí. Příprava, plánování, vedení a zhodnocení akce. Pohybové aktivity osob se specifickými potřebami v přírodním prostředí. Pohybové aktivity jsou zaměřeny na didaktiku pohybových aktivit v přírodním prostředí s ohledem na věkovou skupinu dětí mladšího školního věku.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Cvičení
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
objasnit základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě |
vysvětlit techniku jízdy na kole |
Odborné dovednosti |
aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi |
předvést manipulaci s jízdním kolem a provést praktickou ukázku jízdy na kole |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi při modifikaci pohybových činností a her v přírodě pro žáky 1. stupně ZŠ |
rozpoznat možnost vzniku krizových situací při pohybových aktivitách v přírodě a navrhnou jejich řešení |
Odborné dovednosti |
samostatně navrhnout a realizovat řešení při zdokonalování odborných dovedností z oblasti pobytu v přírodě, turistiky a cykloturistiky |
samostatně a odpovědně sestavit a přizpůsobit trasu pro pěší turistiku a cykloturistiku členům družstva a koordinovat činnost v týmu při její realizaci |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |