|
|
KFL/RKH
Russia in music, film and theater
Guarantors: doc. PaedDr. Petr Kučera, Ph.D.
|
|
|
|
16.2. |
úvod, seznámení se s harmonogramem |
23.2. |
Sergej Ejzenštejn: Křižník Potěmkin (1925) – zrod revoluce 1905, režisérovo vrcholné dílo
|
1.3. |
Dziga Vertov: Muž s kinoaparátem (1929) - princip montáže jako výrazový prostředek k estetickému vyjádření reality, zrod dokumentárního filmu
|
8.3. |
Michail Kalatozov: Jeřábi táhnou (1957) - na motivy dramatu Viktora Rozova Večno živyje (????? ?????), rok 1943, boje na Východní frontě, válečný příběh bez velkých hrdinů
|
15.3. |
Sergej Bondarčuk: Osud člověka (1959) – na motivy románu Michaila Šolochova, válečné drama, režijní debut, obyčejný hrdina, film bez politické agitace |
22.3. |
Sergej Paradžanov: Stíny zapomenutých předků (1964) – na motivy stejnojmenné povídky Michajla Kocjubinského, Romeo a Julie v Karpatech, balada o zakázané lásce, po formální stránce odklon od socrealismu, ruční kamera, mytologické výjevy, folklor
Barva granátového jablka
|
5.4. |
Andrej Tarkovskij: Stalker (1979) – poetický film, audiovizuální filozofický traktát, alegorie, mystické, kontemplativní sci-fi |
12.4. |
Nikita Michalkov: Unaveni sluncem (1994) – 30. léta v SSSR
|
19.4. |
Sergej Solovjov: Puberta (2000) – společenský vývoj na přelomu 90. a nultých let, rozpad SSSR |
26.4. |
Timur Bekmambetov: Noční hlídka (2004) – sci-fi, první „novodobý ruský blockbuster“ |
3.5. |
Fjodor Bondarčuk: 9. rota (2005) – sovětská invaze v Afghánistánu, „nová hrdinská mytologie“
|
10.5. |
Ivan Vyrypajev: Kyslík (2009) – experimentální, filmová koláž na motivy stejnojmenné autorovy hry |
17.5. |
Kirill Serebrennikov: Léto (2018) – leningradská neoficiální hudební scéna 80. let (Viktor Coj a Mike Naumenko, kapely Kino a Zoopark) |
|
|
Last updated:
17.10.2024
|
|
| |