Děti rozeznívají ten nejkrásnější zpěv života naší společnosti. Naplňují jej smíchem, radostí i smělostí svých životních perspektiv. A co my dáme dětem? Vezměme je za ruce, udělejme kolečko, rozezpívejme je a rozezněme hudbou jejich srdce i ducha. Ať se dětem zpěv a hudba stanou podnětem, hrou i radostí - zdrojem krásy, zdrojem šťastné životní poezie.
Hudební výchova je pro vývoj studenta učitelství 1. stupně základní školy jen tehdy opravdu účinná, když má náboj aktivní tvořivosti a dává studentovi příležitosti objevovat při hudebních činnostech stále něco nového. Student se tak stává aktivním subjektem, do hudby vstupuje nikoli jako pasivní vykonavatel příkazů, ale jako její aktivní provozovatel - především zpěvem a hrou jednoduchého doprovodu písní. Studenti tak svoji všímavost a vztah k hudbě uspokojují praktickými zkušenostmi i potěšením z hudebních činností. Zvyšuje se jejich vnímavost, rozvíjí se jejich hudebně sluchová citlivost a představivost. To vše se uskutečňuje především pěveckými činnostmi v úzkém sepětí s instrumentálními doprovody interpretovaných lidových a umělých písní. Vzájemně se doplňující činnosti jsou i cestou ke zkvalitnění sluchové představivosti, čistoty vokální intonace, smyslu pro rytmus a hudební formu. Zpěv a hudbu chápeme jako zdroj radosti a vnitřní krásy člověka.
Last updated:
18.05.2011