|
|
KHK/9HUVR
Music Education
Guarantors: Mgr. et Mgr. Romana Feiferlíková, Ph.D.
|
|
|
|
Milý studente, budoucí kolego- pedagogu.
Je všeobecně známo, že hudba provází člověka odedávna. Působí na naše city, emoce, dokáže náš život prosvítit, potěšit ve smutku, přispět k radostné náladě. Promlouvá k nám jinými prostředky než lidskou řečí, přesto je schopna na nás působit a přinášet hudební i "mimohudební" sdělení. Předmět Hudební výchova se pokusí Ti pomoci udělat první krůčky k tomu, abys byl schopen hudbě rozumět i po "technické stránce", tzn. pochopit, kterými znaky či symboly je zapsána a jak lze tento zápis zvukově realizovat. Jinými slovy - pomůže Ti naučit se "číst, psát a orientovat se" v hudebním jazyce. To je však možné pouze ve spojení se znějící hudbou, proto bude nutné spojovat poznatky získané v tomto předmětu s dovednostmi, které získáš v předmětu HRMŠ. Oba spolu souvisejí, jeden vychází z druhého, proto některé odkazy odtud směřují směrem k němu, a naopak, předmět HRMŠ odkazuje na poznatky získané zde. Možná přicházíš do této školy vybaven potřebnými znalostmi a dovednostmi, které jsi načerpal studiem na základní umělecké škole či jinde. V tom případě je to skvělé, gratuluji, a tento předmět bude pro Tebe jen jakýmsi opakováním. Naše zkušenosti však jsou jiné. Většina studujících přichází na fakultu s minimálními znalostmi hudební teorie i praxe. Pro ně bude tento předmět nový a zdánlivě možná i těžký. Je však naprosto nezbytné, aby požadavky v něm stanovené zvládli všichni studenti úspěšně. Co Tě může potěšit? Na rozdíl od mnoha jiných předmětů vyžaduji jen jednu studijní knihu, a sice publikaci Luďka Zenkla: ABC hudební nauky (ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 8.vyd. Praha : Editio Barenreiter Praha, 2010. 199 s. ISBN 978-80-86385-21-1).Tato kniha je určená širokému okruhu zájemců, je psána srozumitelným jazykem a její nespornou výhodou je i to, že na konci každé kapitoly najde čtenář soubor cvičení a příkladů, jejichž řešení je uvedeno v konci knihy, tudíž poskytuje možnost sebekontroly). Některé kapitoly budu probírat podrobněji zde v coursewaru, u jiných spíše jen upozorním či odkáži na to, co máš prostudovat v učebnici.Každopádně přijmi jednu dobře míněnou radu: nepouštěj se do studia nové látky dříve, než zvládneš látku předchozí. Jestliže stavíš dům, potřebuješ pevné základy. Totéž platí i v případě našeho předmětu. Tak tedy: s chutí do toho. Přeji hodně zdaru a radosti z práce.
Last updated:
22.10.2014
|
|
|
|
Information about course
Brief information |
KHK/9HUVR
,
Music Education
|
Teaching |
Winter semester
,
Lecture 3 [Hours/Semester]
|
Completion |
Exam,
1 credits,
|
Course has neither
prerequisite
nor
preclusive
nor
recommended (for your information)
courses...
|
|
|
|
|
Course annotation
KHK/9HUVR
-IS/STAG
The goal of this course is the development of the basic knowledge, skills and postures in the field of music theory with the focus on the active approach of the musical education and the utilization of the findings in the musically-educational process on the 1st grade of the primary school. S/he learns to apply the gained bases of harmony and counterpoint in the model situations of the musical teaching on the 1st grade of the primary school. |
|
|
|
|
|
|
|
News
|
No news entered at the moment
|
|
|
|
|