Napsali jste program a pak zjistili, že běží jako šnek? Nebo po chvilce počítání se rozsvítila červená kontrolka disku, protože váš OS začal swapovat o 106? Přemýšlíte, jak je možné, že vám počítač poskytl výsledek odlišný od skutečného, ačkoliv program je zcela jistě správný? Chcete se naučit, jak z vašeho šneka udělat želvu nebo jak s optimálním využítím SW a HW dosáhnout třeba i stonásobného urychlení? Zajímá vás, jak optimalizovat váš kód, aby lépe pracoval s pamětí? Toužíte po tipech a tricích vedoucích k přesnějším výpočtům?
Pak jste tu správně! V rámci tohoto předmětu se seznámíte s problémy, které se často vyskytují u současného software, jako jsou: neefektivní využití výpočetního výkonu, přílišné paměťové nároky nebo nestabilní výpočet, a získáte základní znalosti, jak navrhovat kód tak, aby se těmto problémům předešlo. Získáte také praktické zkušenosti návrhu různých algoritmů jak z množiny ACM příkladů tak odjinud.
Předmět je doporučen jako výběrový pro nadané studenty prvního ročníku. Protože však mnozí studenti, kteří přicházejí nově na FAV, se o jeho existenci dozví až v průběhu ZS nebo na začátku, je možné tento předmět absolvovat (na rozdíl od většiny jiných) bez zapsání předem. Jednoduše přijďte na přednášku (ideálně po domluvě s přednášejícím), splňte požadavky pro získání zápočtu, složte úspěšně zkoušku a teprve poté si předmět zapište do následujícího akademického roku. My vám obratem zápočet a zkoušku zapíšeme.
Názory studentů
"Nevím, proč je to C. Zatím daleko nejužitečnější předmět :)"
"Předmět byl velice zajímavý, oceňuji ukázky jak algoritmy a triky využít v praxi. K atraktivitě předmětu také přispěla malá skupina studentů se skutečným zájmem."
"Předmět považuji za velmi užitečný a to jak v rámci dalšího studia tak v reálné praxi. Jediné co bych vytkl je zkouška. Osobně se domnívám že náročnost samostatné práce byla poněkud vyšší než u ostatních předmětů a na zkoušku se nedalo ani pořádně připravit. Samostatné práce byly naprosto dostačující pro pochopení a procvičení dané problematiky. Je třeba říci že tento předmět rozhodně patřil k těm náročnějším a že označení výběrový předmět pro nadané studenty je rozhodně odpovídající."
Last updated:
06.02.2019