Vítejte!
"....Spotřebitelé si zvykli na určitou úspornost a pragmatický styl nákupu; uvědomili si, že omezení nákupu určitých kategorií se neprojevuje negativně na kvalitě jejich života. Na to budou muset obchodníci i výrobci reagovat, jinak se aktuální negativní stav nezmění nebo to bude trvat velice dlouho. Odpovědí určitě není další posilování standardního promočního marketingu – to je sice osvědčený a úspěšný prostředek, ale svůj potenciál už víceméně naplnil a nedá se čekat, že by přispěl k růstu zájmu nakupujících nad současnou úroveň. Lidé potřebují vidět, že je zde nějaká nová nabídka, za kterou má smysl utratit víc než doposud. Půjde tedy v první řadě o oslovení nakupujících sortimentem: zajímavými novými subkategoriemi, které na českém trhu zatím chybí; výraznými inovacemi, případně novým stylem marketingové komunikace (včetně inovace promočních mechanik, které se už okoukaly)....Na straně obchodníků je to také práce s kategoriemi; navíc je dosud málo využitý dopad nákupního prostředí na nákupní chování – je ověřený fakt, že v příjemném nákupním prostředí (šíře uliček, osvětlení, čistota…) mají nakupující tendenci dělat větší nákupní koše. Shrnuto: jde tu o inovace v sortimentu i ve stylu nabídky – to jsou ale právě kroky, které současný stav českého maloobchodu příliš nepodporuje, leckdy ani vůbec neumožňuje..."
Z tiskové zprávy společnosti Incoma GfK "TOP 10 řetězců 2013: Větší síla pro zákazníky, nové výzvy pro obchod i výrobce." (26.3.2014)
Poslední změna:
25.04.2014