V celé EU žije téměř 0,5 mld. spotřebitelů. Díky nim má „vnitřní trh potenciál stát se největším maloobchodním trhem na světě“, v současné době je ale bohužel roztříštěn na malé vnitrostátní trhy. EU si vytyčila několik úkolů. Vedle růstu a zaměstnanosti je jedním z nich opětovné spojení s občany, kteří se svou spotřebou podílejí 58% na užití HDP EU. Hnací sílu hospodářského růstu a hospodářské změny představují informovaní a důvěřující spotřebitelé, kteří svojí volbou ovlivňují míru inovativnosti a výkonnosti EU. Proto je třeba spotřebitele vybavit dovednostmi a nástroji, které jim usnadní plnit svoji úlohu v ekonomice. Jednotlivci si ale v určitých případech nedokáží poradit sami, proto je nezbytné zaměřit pozornost na zajištění účinné ochrany před nejrůznějšími hrozbami a riziky. Spotřebitelská politika EU je proto ve středu zájmu.
Last updated:
25.04.2014