|
|
KRF/PRAR1
Practical Lang. and Background Studies 1
Guarantors: Doc. Mgr. Michaela Pešková, Ph.D.
|
|
|
|
Daný předmět se zaměřuje jednak na rozvíjení komunikativní kompetence v ruštině na středně pokročilé úrovni, jednak na seznámení se základními ruskými reáliemi.
Konkrétní cíle kurzu:
komunikativní kompetence:
-
zlepšit výslovnost v ruštině
-
procvičit a zafixovat si základní gramatické a pravopisné jevy v mluveném i písemné projevu
-
posílit schopnost vedení souvislejšího monologu a dialogu na témata, jako je zejména životopis, rodina a rodinné vztahy, volba povolání a studium na VŠ
-
dokázat se zorientovat v řeči rodilého mluvčího týkající se běžných témat na základě poslechu
-
dokázat se zorientovat ve vybraných ruských dokumentech a formulářích, umět je vyplnit
sociokulturní kompetence:
-
získat základní přehled o tématech, jako je ruská ekonomika, česko-ruské vztahy a osvojit si základní slovní zásobu z daného tématu
-
seznámit se s vývojem a nejdůležitějšími osobnostmi ruské hudby, výtvarného umění, divadla a filmu a osvojit si základní slovní zásobu z těchto témat
-
seznámit se s některými specifiky ruského vnímání světa
Last updated:
24.09.2008
|
|
|
|
Information about course
Brief information |
KRF/PRAR1
,
Practical Lang. and Background Studies 1
|
Teaching |
Summer semester
,
Lecture 1 [Hours/Week]
Seminar 3 [Hours/Week]
|
Completion |
Pre-Exam Credit,
4 credits,
|
Course has neither
prerequisite
nor
preclusive
nor
recommended (for your information)
courses...
|
|
|
|
|
Course annotation
KRF/PRAR1
-IS/STAG
The aim of the course is to further develop students' communicative competence in Russian towards B2 level in all components, see PRAR. Emphasis is placed on the reception of authentic materials from a variety of sources, the production of communicative texts of different topics, genres and forms (audio, video, text) and the expansion of active and passive vocabulary. In the use of linguistic resources, students apply knowledge and skills acquired in other subjects (linguistic disciplines, Russian-Czech comparative plan, translation). Students acquire phrases for other common communicative situations. They express themselves on topics such as daily routines, hobbies, professions, lifestyle of the young generation.
In the area of realities, students gain an overview of the history of Russia. They analyse precedent texts. They relate historical events to contemporary social, political, geopolitical and cultural events.
The course also strengthens social, digital and work-related competencies. It continues individual work with each student (see PRAR) and cooperative learning. It is partly conducted in the field, partly in a simulated (online) environment, in a language lab, teaching students to use AI tools. Students develop skills in presentation, argumentation and critical work with sources. They act as mediators between different communication actors and as intercultural mediators.
A secondary goal of the course is for students to learn to use effective foreign language teaching strategies for their future careers in education as early as the undergraduate level. |
|
|
|
|
|
|
|
News
|
No news entered at the moment
|
|
|
|
|