Zajímá vás, jaké je místo médií v politicko-ekonomickém systému? Zajímá vás, jak fungují média jako podniky orientované na zisk a zároveň fungující v rámci určitého politického a ekonomického systému? Zajímá vás, jak se dá nahlížet na veřejnou sféru, na média ve veřejné sféře, nebo na média jako nástroj společenských elit a generování zisku? Toto vše se dozvíte v kurzu KSS/TPK a ještě mnohem víc! Co budeme v kurzu ještě probírat?
Klasický politicko-ekonomický přístup vnímající média jako instituce svázané strukturami distribuce moci bude v průběhu kurzu konfrontován s přístupy zdůrazňujícími ostatní stratifikační faktory (gender, etnicita, věk aj.) a roli individuální akce v rámci struktur. Z tohoto pohledu je v mediálních studiích zajímavá jak revize Habermasova pojetí veřejné sféry, tak například diskuse mezi politickou ekonomií komunikace a kulturálními studii. Cílem kurzu je vedle seznámení se s výše uvedenými přístupy k veřejné komunikaci také zrelativizovat některé normativní představy o roli médií ve společnosti a posléze se na příkladu genderových mediálních studií pokusit chápat mediální komunikaci jako komplexní oblast, v níž se setkávají strukturní faktory s individuálními.
Last updated:
08.02.2014