|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / 9NPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
9NPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe souvislá
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Praxe souvislá-technické fakulty
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
45
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student pod vedením pedagogů, metodiků a psychologů provádí syntézu absolovované teorie a praxe. Dochází k reflexi jeho vlastní pedagogické činnosti. Zpětná vazba ovlivňuje další průběh a rozvoj činnosti studenta v roli učitele v rámci průběžné profesní praxe, na kterou seminář navazuje
|
Požadavky na studenta
|
Absolvovat stanovený počet výstupů. Vést záznamy o vlastní praxi a přípravy na vyučovací hodiny. Zúčastnit se pohovoru s pracovníkem Střediska ped. praxe, při kterém bude oboustranně tato praxe zhodnocena.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je praktické ověření teoretických znalostí z pedagogiky, psychologie a odborných didaktik v odborných předmětech na SŠ a SOU. Student absolvuje 5 hodin náslechů a 40 hodin samostatných výstupů na SŠ. Praxe má částečně reflexivní charakter. Průběh a kontrola praxe je založena na kooperaci garanta praxe a garantů oborových didaktik s vedoucím učitelem praxe na SŠ (plánování výuky, konzultace k odborné a metodické složce příprav a prostředků výuky, klima školy a třídy, reflexe výuky). Výuka probíhá nejvýše ve dvou předmětech kontinuálně (dle možností SŠ), aby student mohl provádět sebereflexi a autoevaluaci svého pedagogického působení prostřednictvím průběžného a výkonového hodnocení vědomostí, znalostí a dovedností žáků. Deset hodin časové dotace je věnováno skupinové reflexi (sebereflexi) v online formě. Výstupem praxe je Pedagogický deník NPS s komplexní analýzou profesních (učitelských) kompetencí získaných v průběhu praxe a sebereflexí (popis a analýza zkušeností z výuky). Hodnocení výkonů studenta vedoucím učitelem praxe je součástí Záznamu o pedagogické praxi NPS, který student odevzdá při zápočtu.
Součástí praxe je seznámení s koncepcí transformace RVP oboru do ŠVP školy a kurikula vybraných předmětů, dále s organizačním řádem školy, pracovněprávními předpisy, zapojení do mimotřídních a mimoškolních aktivit, práce školní rady, předmětových komisí atd. Praxe se realizuje na SŠ nebo SOU, se kterou má FPE uzavřenou smlouvu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|