|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DI2Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DI2Z
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika TV 2 ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/DI2ZS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je provádět předem strukturovanou reflexi didaktické praxe k předmětu KTV/PPX na cvičné základní škole.
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečný zápočtový písemný test.
Seminární práce - zpracování chronometráže, grafické znázornění fyzického zatížení žáků ve VJ (TF), zpracování hospitačního záznamu s předem stukturovanou reflexí z vyučovací jednotky na cvičné základní škole v rámci předmětu KTV/PPX.
Aktivní 80% účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. Předem strukturovaná reflexe didaktické praxe z předmětu KTV/PPX na cvičné základní škole, seznámení s metodikou 3A (anotace, analýza, altrerace)
2. Problematika hodnocení a klasifikace ve cvičných třídách, autoevaluace
3. - 4. Vyučovací jednotka ve vnějších prostorách (hřiště, park, les) - reflexe a sebereflexe praxe.
5. - 6. Vyučovací jednotka v tělocvičně - gymnastika - reflexe a sebereflexe praxe.
7. - 8. Vyučovací jednotka v tělocvičně - atletika - reflexe a sebereflexe praxe.
9. - 10. Vyučovací jednotka v tělocvičně - sportovní hry - reflexe a sebereflexe praxe.
11. Vyučovací jednotka v tělocvičně - úpoly - reflexe a sebereflexe praxe.
12. - 13. Vyučovací jednotka v tělocvičně - netradiční sportovní hry - reflexe a sebereflexe praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Základní:
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Vyd. 2., pĹeprac., (1. vyd. v MU). Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4936-9.
-
Základní:
David Kirk, Doune Macdonald, Mary O'Sullivan. Handbook of Physical Education. ISBN 9781446206997.
-
Základní:
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
Kantor, Milan. Co má znát a umět každý učitel : Výběr nejdůležitějších poznatků týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví ve škole a repetitórium základů první pomoci při náhlém postižení zdraví : Určeno stud. 4. roč. učitelství 1. stupnZŠ a 5. roč. učitelst. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-076-1.
-
Doporučená:
Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1981.
-
Doporučená:
Kostková, J. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: SPN, 1981.
-
Doporučená:
Sýkora, František; Kostková, Jarmila; Vorlíček, Václav. Didaktika tělesné výchovy : učební text pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Plíva, M. a kol. Informace o škol. TV I.. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Plíva, M. Klasifikace ve školní TV. Praha, 1989.
-
Doporučená:
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.
-
Doporučená:
Hošek, V, Rychtecký, A. Motorické učení. Praha, UK, 1975.
-
Doporučená:
Choutka, M., Brklová, D., Votík, J. Motorické uučení v tělovýchovné a sportovní praxi. Plzeň: FPE, 1999.
-
Doporučená:
Fromel, K. Programované vyučování v TV. Olomouc, 1984.
-
Doporučená:
Votík, J., Bursová, M. Přehled metod stimulace motorických skochpností. Plzeň: ZČU, 1998.
-
Doporučená:
RVP metodický portál.
-
Doporučená:
Franz-Peter Schimunek. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1993.
-
Doporučená:
Rubáš, K. Sportovní příprava. Plzeň: ZČU, 1996.
-
Doporučená:
Perič, T. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004.
-
Doporučená:
Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 3. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-406-0.
-
Doporučená:
Mužík, Vladislav. Tělesná výchova a zdraví : zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
-
Doporučená:
Hnízdilová, M. Tělovýchovné chvilky. Brno: MU, 2006.
-
Doporučená:
Jonášová, D., Micháková, J., Mužík, V. Učení v pohybu aneb výuka pro neposedy. Brno: MU, 2006.
-
Doporučená:
Lochmanová, L., Mazal, F. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. Olomouc, 1998.
-
Doporučená:
Fromel, K. Úvod do did. těl. výchovy. Olomouc, 1987.
-
Doporučená:
Frömel, Karel. Vyučovací jednotka tělesné výchovy : Určeno pro stud. tělesné výchovy. 1. vyd. Olomouc : Univ. Palackého, 1983.
-
Doporučená:
Fosterová, R., Hantingerová, K. 85 her pro zlepšení kondice dětí. Praha: portál, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat didaktickou terminologii, pojmy didaktiky TV a jejich modifikace z předchozího předmětu KTV/DI1ZS |
užívat odborné znalosti osvojené v průběhu předchozího studia ideálně v propojení s předměty KPS/ZRHV a KPS/RHV |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
stanovit metodiku nácviku pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností v jednotlivých sportovních odvětvích |
aplikovat teoretické poznatky do praktických vyučovacích jednotek |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit zákonitosti procesu motorického učení |
určit pravidla adekvátního rozložení fyzického zatížení v jednotlivých částech vyučovací jednotky TV |
popsat emočně motivační podněty a socializační podněty v jednotlivých fázích vyučovací jednotky TV |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat předem strukturovanou reflexi praxe |
popsat a analyzovat hospitační záznam |
provést analýzu fyzického zatížení žáka ve vyučovací jednotce TV s využitím sledování TF a doložit grafickým záznamem |
posoudit efektivitu vyučovací činnosti prostřednictvím chronometráže |
popsat a objasnit klíčové body ve vedení a organizaci vyučovací jednotky TV na cvičné základní škole pomocí videozáznamu |
Provést autoevaluaci pedagogické praxe na cvičné škole. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|