|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / MPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
MPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika organizace pohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
5 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení s nejrůznějšími formami organizace pohybových aktivit z hlediska různých skupin naší populace.
Znalosti, vědomosti a zkušenosti lze uplatnit i jiných předmětech studia.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce.
Výstupy.
Závěrečný test teoretických znalostí.
Kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
Klasické i netradiční možnosti organizace pohybových aktivit ve školní i mimoškolní TV a sportu. Důraz na všestranné zaměření rozvoje účastníků. Skupinový projekt PA dle aktuálního výběru.
Specifika organizační formy:
1. Motivační jednotka
2. Nácvičná lekce
3. Rozvíjející jednotka
4. Kontrola, diagnostika
5. Dívčí, chlapecká
6. Koedukovaná
7. Rekrečně zaměřená
8. Herní jednotka
9. Kondiční
10. Soutěžní
11. Věkově homogenní
12. Věkově rozdílných skupin
13. Shrnutí - diskuze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Válková, Hana. Atletika je i hra. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1992. ISBN 80-900925-3-5.
-
Základní:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přepracované vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
-
Základní:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Základní:
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Základní:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Doporučená:
Althoff, Katharina. Bewegung, Spiel und Sport für alle. Hildesheim, 2018. ISBN 978-3-96423-005-8.
-
Doporučená:
David J. Anspaugh. Developing Health Promotion Programs. Illinois, USA, 2005. ISBN 978157766391.
( DOI: OL12242564M )
-
Doporučená:
Patricia McGlashan. Outdoor Inquiries. USA, 2007. ISBN 978032501120.
( DOI: OL9576198M )
-
Doporučená:
Comfort, Paul. Performance assessment in strength and conditioning. London, 2018. ISBN 978-0-415-78938-7.
-
Doporučená:
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Doporučená:
Theodore H. MacDonald. The social significance of health promotion. New York, 2003. ISBN 0415301963.
( DOI: OL3564584M )
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostmi anatomie, fyziologie, základy psychologie a pedagogiky, ekonomie a práva nabytými v průběhu studia |
disponovat organizačními a komunikativními schopnostmi |
disponovat základními znalostmi sportovního tréninku |
rozlišovat mezi herní a soutěžní formou aktivity
|
disponovat základními znalostmi v oblasti sportovní medicíny a regenerace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat s multimédii |
provádět rešerše odborné literatury |
propojit teoretické znalosti do komplexní organizace pohybových aktivit |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit teoretické základy problematiky |
používat správnou odbornou terminologii |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
rozlišovat nároky věkově homogenních a věkově rozdílných skupin
|
odhadnout rizika spojená s vybranou pohybovou aktivitou |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit projekt vybrané pohybové aktivity |
zhodnotit specifika diferencovaných skupin z hlediska organizace |
rozpoznat základní metodické chyby v organizaci |
posoudit případná rizika |
provést výběr vhodných metodických pomůcek s ohledem na strukturu a zaměření aktivity |
provést kontrolu a diagnostiku pohybové aktivity
|
zajistit bezpečnost v rámci pohybové aktivity |
sestavit základní nutriční plán |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|