|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEI / MSVF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEI
/
MSVF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelování a simulace ve VF technice
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Modelování a simulace ve vysokofrekvenční technice
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy vf modelování a simulací v dostupném programovém vybavení (CST Microwave Studio, PSpice). Předmět v návaznosti na předmět Modelování multifyzikálních problémů ukáže vybrané statě z oblasti antén, elektromagnetické kompatibility a mikrovlnné techniky.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičení a vypracování semestrálního projektu. Zvládnutí obsahu předmětu prokázané absolvováním zkouškového testu a ústního pohovoru.
|
Obsah
|
1. Metody používané pro simulace ve VF poli
2. Modelování EMC filtrů
3. Stripline pro testování EMC
4. Přizpůsobení EMC vazebních členů
5. Přeslechy a odrazy v EMC
6. Napájecí brána antén. Přechod elektromagnetické vlny z vedení do antény
7. Numerické simulace vodičových antén a anténních řad (dipóly, smyčky, šroubovice)
8. Numerické simulace aperturových antén a anténních řad (trychtýře, štěrbiny, flíčky)
9. Modelování elektricky malých antén
10. Numericke metody pro analyzu a syntezu planarnich mikrovlnnych obvodu (Metoda konecných diferencí, Metoda konecných prvku, Momentová metoda)
11. Momentova metoda, popis, vlastnosti a aplikacni omezeni. Metody optimalizace
12.Pouziti momentove metody pro planarni mikrovlnne obvody
13. Moznosti pouziti FDTD a podobnych 3D simulatoru pro planarni mikrovlnne obvody
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Richard Linhart, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Zdeněk Kubík, Ph.D. (16%),
Ing. Richard Linhart, Ph.D. (52%),
Ing. Jan Mráz, Ph.D. (16%),
Ing. Michal Pokorný, Ph.D. (16%),
-
Cvičící:
Ing. Zdeněk Kubík, Ph.D. (16%),
Ing. Richard Linhart, Ph.D. (52%),
Ing. Jan Mráz, Ph.D. (16%),
Ing. Michal Pokorný, Ph.D. (16%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základy elektroniky a teorie pole |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit principy numerických metod VF simulací |
ověří chování modelů elektricky malých antén |
objasní přeslechy a odrazy v EMC |
popíše principy modelování EMC filtrů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestaví modely vodičových antén včetně jejich specifik |
sestaví modely aperturových antén včetně jejich specifik |
navrhnout přechodovou strukturu pro napájení antény |
navrhnout stripline pro testování EMC |
použije základní numerické metody pro analýzu mikrovlnných obvodu a antén |
využije standardní a speciální optimalizační postupy pro návrh mikrovlnných struktur |
realizuje navrženou strukturu a ověří experimentálně její vlastnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Laboratorní praktika, |
Samostudium, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|