|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEI / PELN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEI
/
PELN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programování v elektronice
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
41 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit znalosti algoritmizace a schopnost převodu algoritmů do programovacího jazyka.
Prohloubit znalosti konstrukcí jazyka C.
Vybavit studenty kompetencemi pro samostatnou tvorbu jednoduchých i složitějších programů.
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečný test znalostí z přednášek a cvičení
Samostatná semestrální práce - funkční program
|
Obsah
|
1. Algoritmizace. Procedurální programování
2. Opakování a prohloubení konstrukcí z C. Debugger
3. Paměť - organizace, reprezentace dat, endianita, ukazatele
4. Předávání parametrů do funkcí - hodnotou, odkazem
5. Bitové operace.
6. Struktury a uniony. Pole, kruhový buffer.
7. Dynamická paměť - malloc a spol., zásobník a předávání parametrů.
8. Spojové seznamy realizované pomocí struktur
9. Preprocesor
10. Modulární programování
11. Pokročilé algoritmy (třídění, ...)
12. Objektový pohled na programování
13. Rezerva
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici informacemi a materiály na Courseware ZČU.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jiří Basl, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Jiří Basl, Ph.D. (50%),
Ing. Petr Weissar, Ph.D. (50%),
-
Cvičící:
Ing. Jiří Basl, Ph.D. (50%),
Ing. Petr Weissar, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pinker, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha : BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-7300-110-1.
-
Doporučená:
Greham, Rick; Cyliax, Ingo; Moote, Robert. Real-Time programming : a guide to 32-bit embedded development. Reading : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-48540-0.
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Strojově orientované jazyky. 2. opr. a rozšíř. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-202-3.
-
Doporučená:
Basl, J. Studijní materiály a příklady na internetu.
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Učebnice jazyka C. 1. vyd. České Budějovice : KOOP, 1992. ISBN 80-901342-1-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
40
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
27
|
Celkem
|
39
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
39
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy algoritmizace |
znát syntaxi a základní konstrukce jazyka C
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat vývojové prostředky na PC k vytváření programů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní postupy programování a algoritmizace |
popsat konstrukce jazyka C (příp. C++) |
objasnit vazbu mezi reprezentací hodnot v paměti a aplikačními daty v jazyce C |
popsat základní postupy procedurálního programování s přihlédnutím ke specifikům jazyka C |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat základní postupy algoritmizace k převodu formálních specifikací úlohy do aplikace v jazyce C |
ověřit funkci aplikace podle zadání s využitím vhodných metod ladění programů |
ukázat na praktických příkladech práci ukazatelů v jazyce C a související efekty nízkoúrovňové práce s pamětí |
využívat spojování komplexnějších aplikací z modulů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|