|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / PM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
PM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačové modelování v materiál. inžen.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Počítačové modelování v materiálovém inženýrství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty používat matematické modely materiálových vlastností při výpočtech a simulacích.
Seznámit studenty s metodami odhadů materiálových vlastností.
Naučit studenty rutině používat nástroje pro snižování výpočetní složitosti modelů (POD, kriging, neuronové sítě).
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (účast na cvičení je povinná):
- napsání kontrolních testů a získání požadovaného množství bodů
- vypracování zadaných domácích prací
- účast na cvičení v laboratoři a odevzdání výsledků v požadované formě do týdne po konání cvičení
- aktivní účast na cvičení
Zkouška:
Znalost odpřednášené a procvičené látky.
|
Obsah
|
1. Matematický aparát, matice, vektory, tensory.
2. Metoda konečných prvků.
3. Dielektrické a optické vlastnosti materiálů.
4. Magnetické vlastnosti materiálů.
5.Teplotní a mechanické vlastnosti materiálů.
6. Modelování magnetických materiálů, hystereze.
7. Preisachův model hystereze
8. Stoner-Wohlfarthův model hystereze
9. Chuovy modely
10. Inverzení úloha - odhady materiálových parametrů
11. Analýza hlavních komponent, Proper orthogonal decomposition
12. Neuronové sítě
13. Metamodelování, Kriging
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kučerová Eva. Elektrotechnické materiály. Plzeň, 2002. ISBN 80-7082-940-0.
-
Doporučená:
Kannan M. Krishnan. Fundamentals and Applications of Magnetic Materials. Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0199570447.
-
Doporučená:
Raúl Garreta, Guillermo Moncecchi. Learning scikit-learn: Machine Learning in Python Paperback ? November 25, 2013. Packt Publishing, 2013. ISBN 978-1783281930.
-
Doporučená:
Mayergoyz, I., D. Mathematical Models of Hysteresis and Their Applications. Amsterdam, Boston, London, 2003. ISBN 0-12-480873-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
formulovat okrajovou úlohu pro potenciál v eletrostatickém a magnetickém poli |
vysvětlit smysl okrajových podmínek používaných v elektromagnetismu |
vysvětlit činnost algorytmu zapsaného pomocí vývojového diagramu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit a vyřešit FEM model jednoduchého zařízení s využitím elektrostatického, proudového nebo magnetického pole |
napsat, přeložit a spustit krátký program v libovolném programovacím jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit princip metody konečných prvků |
popsat metody pro řešení inverzních úloh |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit a řešit multifyzikální úlohy v daném softwarovém nástroji |
používat nástroje pro meta-modelování |
aplikovat různé modely hystereze |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
|
|
|
|