|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / TEL1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
TEL1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teoretická elektrotechnika 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
343 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se základními pojmy, zákony a principy z teorie elektromagnetického pole a teorie elektrických obvodů. Osvojit si fyzikální podstatu základních jevů spojených s elektromagnetickým polem. Naučit se analyzovat lineární stejnosměrné elektrické obvody, elektrické obvody v harmonickém ustáleném stavu a trojfázové elektrické obvody.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (účast na cvičení je povinná):
- napsání kontrolních testů a získání požadovaného množství bodů
- vypracování zadaných domácích prací
- účast na cvičení v laboratoři a odevzdání výsledků v požadované formě do týdne po konání cvičení
- aktivní účast na cvičení
Zkouška:
Znalost odpřednášené a procvičené látky.
|
Obsah
|
1. Elektrický náboj a elektrické pole, silové působení elektrického pole, intenzita elektrického pole
2. Práce v elektrickém poli a elektrické napětí, elektrický potenciál, elektrické vlastnosti látek, kapacita a kondenzátory
3. Elektrický proud a stacionární magnetické pole, elektrické zdroje, elektrický odpor a rezistory, magnetické vlastnosti materiálů, silové působení magnetického pole
4. Nestacionární magnetické pole, elektromagnetická indukce, indukované napětí, indukčnost, přechodné jevy
5. Topologie elektrických obvodů, aktivní a pasivní prvky, zatěžovací charakteristiky elektrických zdrojů
6. Princip superpozice a ekvivalence v elektrických obvodech, Kirchhoffovy zákony
7. Metody analýzy elektrických obvodů, metoda smyčkových proudů a metoda uzlových napětí
8. Elektrické obvody s časově proměnnými veličinami, lineární elektrické obvody v harmonickém ustáleném stavu, komplexní impedance, admitance
9. Metody analýzy lineárních elektrických obvodů v harmonickém ustáleném stavu, symbolicko-komplexní metoda
10. Výkony v elektrických obvodech, rezonanční jevy v elektrických obvodech
11. Trojfázové elektrické obvody a jejich analýza
12.Výkony v trojfázových obvodech, fázorové diagramy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v systému Moodle, který obsahuje kompletní videozáznamy přednášek, studijní materiály, sebehodnotící testy, testovací úlohy a doplňující studijní materiály (interaktivní animace, simulace, modely).
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. František Mach, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Doc. Ing. František Mach, Ph.D. (100%),
Ing. Ondřej Sodomka (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ing. Jiří Kotlan, CSc. (100%),
Ing. Jiří Lahoda, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. František Mach, Ph.D. (100%),
Ing. Karel Pospíšil (50%),
Ing. Petr Preuss, CSc. (100%),
Ing. Ondřej Sodomka (50%),
Ing. Radek Spurný (100%),
Ing. Petr Stašek (100%),
Ing. Ondřej Šefl (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
6
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
12
|
Celkem
|
58
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
16
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
36
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základní středoškolské znalosti z matematiky |
ovládat základní středoškolské znalosti z fyziky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat základní středoškolské dovednosti z matematiky |
ovládat základní středoškolské dovednosti z fyziky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat fyzikální podstatu elektromagnetických jevů |
vysvětlit základní zákony a vlastnosti lineárních elektrických obvodů v ustáleném stavu
|
popsat metody pro analýzu lineárních elektrických obvodů v ustáleném stavu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
formulovat rovnice obvodu v harmonickém ustáleném stavu |
aplikovat metody pro řešení elektrických obvodů na konkrétní dané elektrické obvody |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, (Prezenční forma studia) |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, (Prezenční forma studia) |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), (Prezenční forma studia) |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, (Prezenční forma studia) |
Test, (Prezenční forma studia) |
Seminární práce, (Prezenční forma studia) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, (Prezenční forma studia) |
Přednáška s demonstrací, (Prezenční forma studia) |
Cvičení (praktické činnosti), (Prezenční forma studia) |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, (Prezenční forma studia) |
Samostatná práce studentů, (Prezenční forma studia) |
Cvičení (praktické činnosti), (Prezenční forma studia) |
Diskuse, (Prezenční forma studia) |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, (Prezenční forma studia) |
Samostatná práce studentů, (Prezenční forma studia) |
|
|
|
|