|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / DME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
DME
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diagnostické metody v elektrotechnice
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KET/SNTDE
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami používanými pro diagnostiku elektrotechnických materiálů, substrátů, elektronických součástek a sestav. Hlavní pozornost je zaměřena na metody optické, fluorescenční a konfokální mikroskopie včetně metod používaných pro zvýšení kontrastu. Studenti si osvojí i pokročilé metody elektronové mikroskopie, mikroskopie skenující sondou, ultrazvukové mikroskopie a rentgenové mikroskopie včetně výpočtové tomografie. Studenti budou uvedeni do problematiky spektroskopie a rentgenové fluorescence umožňující stanovení prvkového složení materiálů. Dále budou seznámeni s metodami pro přípravu materiálografických výbrusů. Studenti si prakticky osvojí metody a postupy pro diagnostiku typických vad vznikajících při výrobě elektronických a elektrotechnických zařízení, včetně hodnocení typických vad elektronických prvků a sestav dle normy IPC.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast na cvičeních
- Vypracování referátů ze změřených úloh
- Znalost přednesené látky
- Test s ústním ověřením znalostí
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, základní pojmy z mikroskopie, problematika přesnosti měření v mikroskopii, hodnocení typických vad elektronických prvků a sestav dle normy IPC
2. Optická, fluorescenční a konfokální mikroskopie, kontrastní metody, endoskopie
3. Elektronová mikroskopie transmisní a rastrovací, spektroskopie
4. Metalografie a materiálografie, metody dekapsulace čipů
5. Rentgenové zobrazování a výpočetní tomografie
6. Mikroskopie skenující sondou, Ultrazvuková mikroskopie, Termografie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi materiály pro přednášky a cvičení, systémem odevzdávání reportů z měření a zpracování závěrečného testu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět psané formě anglického jazyka |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlit základní pojmy z oblasti optické mikroskopie |
Popsat rozdíly mezi jednotlivými typy mikroskopů a mezi zobrazovacími technikami |
Objasnit principy kontrastních metod, konfokální a flourescenční mikroskopie |
Objasnit principy elektronové mikroskopie a mikroskopie skenující sondou |
Objasnit principy 2D a3D rentgenové analýzy |
Popsat metody a postupy používané pro stanovení prvkového složení vzorků |
Popsat metody a postupy používané pro přípravu metalografických výbrusů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Posoudit vhodnost jednotlivých diagnostických a mikroskopových metod dle zkoumaného vzorku |
Provést mikroskopovou inspekci vzorků a nalézt defekty |
Zodnotit nalezené defekty na vzorcích dle norem IPC a učinit z nich závěry |
Vytvořit zprávu z provedené optické inspekce |
Aplikovat dosažené znalosti a objasnit je odborné veřejnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Test s ústním přezkoušením znalostí |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|