|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KET / NSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KET
/
NSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Návrh a simulace PCB
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s problematikou návrhu elektronických zařízení.
Seznámit studenty s pokročilými principy tvorby schémat, návrhu desek plošných spojů, simulacemi a následnými procesy pro generování výrobních podkladů.
Naučit studenty prakticky využívat znalosti a dovednosti s počítačovou podporou návrhu elektronických zařízení v moderních návrhových a simulačních systémech.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: schopnost navrhnout desku plošného spoje dle zadaných požadavků
Zápočet udělený v jiném akademickém roce před zkouškou, se automaticky neuznává
Zkouška: kombinovaná, znalost přednášené látky
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Přehled současné počítačové podpory pro návrh DPS a simulací (CAD, ECAD, CAE, CAM)
2. Rozvod napájení na deskách plošných spojů
3. Spoje s řízenou impedancí, diferenciální vedení (USB, LVDS, ...)
4. Signálová (SI) a napájecí integrita (PI) na DPS, simulační modely
5. Flexi, Flex -Rigid, Printed Electronic návrh DPS, materiály pro DPS
6. Vazba návrhu DPS na výrobu, konstrukci a diagnostiku elektronických zařízení
7. Microvia technologie (HDI) a hybridní integrované obvody
Cvičení:
1. Seznámení s návrhovým systémem, práce s projektem a knihovnami
2. Návrh schématu
3. Návrh schématu
4. Návrh schématu
5. Návrh desky plošných spojů
6. Návrh desky plošných spojů
7. Návrh desky plošných spojů
8. Generování výrobních dat (Gerber, Excellon, OBD++, ASM, Pick and Place, BOM, ...)
9. Simulace a analýzy
10. Seznámení se simulačními systémy
11. Příklady analýzy DPS - SI
12. Příklady analýzy DPS - EMC
13. Příklady analýzy DPS - PI
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jiří Čengery, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Jiří Čengery, Ph.D. (80%),
Prof. Ing. František Vondrášek, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Jiří Čengery, Ph.D. (80%),
Ing. Jan Handrejch (100%),
Ing. David Kalaš, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
8
|
Celkem
|
95
|
|
Předpoklady
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základy teoretické elektrotechniky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit proces návrhu desek plošných spojů pro vysokorychlostní obvody |
vysvětlit pojmy a metody signálové a napájecí integrity |
vysvětlit zásady vlivu výroby, konstrukce a testování na návrh desek plošných spojů |
vysvětlit problematiku spojů s řízenou impedancí na deskách plošných spojů |
stanovit požadavky na základní materiál desek plošných spojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat znalosti pro návrh napájení analogové, digitální a výkonové části plošných spojů |
vytvořit elektrické schéma s parametry pro vysokorychlostní obvody |
navrhnout desku plošných spojů s pokročilými funkcemi pro obvody na vyšších frekvencích |
provést analýzu návrhu desky plošných spojů z hlediska signálové integrity |
vytvořit kompletní výrobní data a dokumentaci návrhu desky plošného spoje |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|