Diplomová práce je věnována tématu hry a její roli v dnešním vzdělávání. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První část popisuje vývoj hry v průběhu dějin. Druhá část zkoumá úlohu hry v psychologickém vývoji dětí, její význam zejména v raných letech a také právo dětí na hru. Třetí část je věnována používání jazykových her při výuce cizího jazyka. Zde se zkoumá, jak hra aktivizuje děti, jaká je její struktura a organizace. Tato část také obsahuje klasifikace jazyokvých her. Poslední část práce vychází z konkrétních příkladů didaktických jazykových her. Tento seznam her může sloužit jako jednoduchý průvodce základními jazykovými hrami, který mohou využít především mladí učitelé cizích jazyků.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the theme of the game and its role in today's education. The work consists of four main parts. The first part describes the role of games in education across the history. The second part examines the role of the game in the psychological development of children, its importance especially in the early years and also childrens' right to play. The third part is devoted to the use of language games in the lesson of foreign language. It explores how the game activates children, its structure and organization in the lesson and gives examples how to classify such games. The last part of the work is based on examples of didactic language games. This list of games can be used as a simple guide to basic language games, which can be used by language teachers and which they could use in their own tuition.
Klíčová slova
hra, didaktická hra, právo na hru, jazyková hra, psychický vývoj dítěte, klasifikace her, cizí jazyk, psychologie hry
Klíčová slova v angličtině
play, didactic game, right to play, language game, psychological development of the child, classification of games, foreign language, psychology of the game
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
RU
Anotace
Diplomová práce je věnována tématu hry a její roli v dnešním vzdělávání. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První část popisuje vývoj hry v průběhu dějin. Druhá část zkoumá úlohu hry v psychologickém vývoji dětí, její význam zejména v raných letech a také právo dětí na hru. Třetí část je věnována používání jazykových her při výuce cizího jazyka. Zde se zkoumá, jak hra aktivizuje děti, jaká je její struktura a organizace. Tato část také obsahuje klasifikace jazyokvých her. Poslední část práce vychází z konkrétních příkladů didaktických jazykových her. Tento seznam her může sloužit jako jednoduchý průvodce základními jazykovými hrami, který mohou využít především mladí učitelé cizích jazyků.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the theme of the game and its role in today's education. The work consists of four main parts. The first part describes the role of games in education across the history. The second part examines the role of the game in the psychological development of children, its importance especially in the early years and also childrens' right to play. The third part is devoted to the use of language games in the lesson of foreign language. It explores how the game activates children, its structure and organization in the lesson and gives examples how to classify such games. The last part of the work is based on examples of didactic language games. This list of games can be used as a simple guide to basic language games, which can be used by language teachers and which they could use in their own tuition.
Klíčová slova
hra, didaktická hra, právo na hru, jazyková hra, psychický vývoj dítěte, klasifikace her, cizí jazyk, psychologie hry
Klíčová slova v angličtině
play, didactic game, right to play, language game, psychological development of the child, classification of games, foreign language, psychology of the game
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na didaktiku a psychologii na téma: Využití hry ve výuce.
Analýza hry jako psychologický jev.
Tvorba didaktického materiálu.
Příprava vyučovacích hodin s použitím herních úkolů pro žáky různých věkových kategorií. Využití v praxi.
Systematizace získaného materiálu. Závěry.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na didaktiku a psychologii na téma: Využití hry ve výuce.
Analýza hry jako psychologický jev.
Tvorba didaktického materiálu.
Příprava vyučovacích hodin s použitím herních úkolů pro žáky různých věkových kategorií. Využití v praxi.
Systematizace získaného materiálu. Závěry.
Seznam doporučené literatury
Baev, P. M. Igrajem na urokakh russkogo jazyka. M.: Rus.jaz., 1989. 86 s.
Petrovskij, A. V. Vvedenije v psikhologiju. /A.V. Petrovskij.- M.: Izdatelskij centr "Akademija", 2006. 249 s.
Iljin, M. A. Uchimsja pisat gramotno. Spb.: Izdatelskij Dom "Litera", 2010. 64 s.: il. (Serija "Nachalnaja shkola").
Lushnikova, N. A. Russkij jazyk v tablicakh i skhemakh. Dlja shkolnikov i abiturientov. Spb.: OOO "Viktorija pljus", 2013. 64 s.
Seznam doporučené literatury
Baev, P. M. Igrajem na urokakh russkogo jazyka. M.: Rus.jaz., 1989. 86 s.
Petrovskij, A. V. Vvedenije v psikhologiju. /A.V. Petrovskij.- M.: Izdatelskij centr "Akademija", 2006. 249 s.
Iljin, M. A. Uchimsja pisat gramotno. Spb.: Izdatelskij Dom "Litera", 2010. 64 s.: il. (Serija "Nachalnaja shkola").
Lushnikova, N. A. Russkij jazyk v tablicakh i skhemakh. Dlja shkolnikov i abiturientov. Spb.: OOO "Viktorija pljus", 2013. 64 s.