Tato bakalářská práce zpracovává základní problematiku návrhu výkonových polovodičových měničů pro trakci z hlediska tepelného zatěžování. V rámci práce byly prozkoumány a vypsány předpisy dané Českými technickými normami platnými pro drážní zařízení, jež se týkají problematiky typových zkoušek oteplením trakčních měničů. Výstupem je rovněž definice měřicích míst pro korektní vyhodnocení typové zkoušky i maximálních hodnot oteplení. Závěr práce je věnován kondenzátorům jako komponentě s častým výskytem poruch způsobených tepelnou zátěží a diagnostické metodě částečných výbojů, která tyto závady v provozu eliminuje.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on basic design problems of power electronic converters for traction in terms of thermal loading. All the regulations of the Czech technical standards applicable to railway equipment, related to temperature rise type tests, were examined and listed within the work. The output of the thesis is also definition of measuring points for a correct evaluation of the type test as well as the maximum temperature rise. Last part of the thesis aims to capacitors as a component with frequent failures caused by thermal loads and to a diagnostic method of partial discharge, which helps to limit such failures in operation.
Klíčová slova
Drážní zařízení, ČSN EN, trolejbus, pohon, typová zkouška, oteplení, kondenzátor, fólie, metoda částečných výbojů
Klíčová slova v angličtině
Railway equipment, CSN EN, trolleybus, propulsion system, type test, temperature rise, capacitor, foil, method of partial discharge
Rozsah průvodní práce
33 s. (34 491 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zpracovává základní problematiku návrhu výkonových polovodičových měničů pro trakci z hlediska tepelného zatěžování. V rámci práce byly prozkoumány a vypsány předpisy dané Českými technickými normami platnými pro drážní zařízení, jež se týkají problematiky typových zkoušek oteplením trakčních měničů. Výstupem je rovněž definice měřicích míst pro korektní vyhodnocení typové zkoušky i maximálních hodnot oteplení. Závěr práce je věnován kondenzátorům jako komponentě s častým výskytem poruch způsobených tepelnou zátěží a diagnostické metodě částečných výbojů, která tyto závady v provozu eliminuje.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on basic design problems of power electronic converters for traction in terms of thermal loading. All the regulations of the Czech technical standards applicable to railway equipment, related to temperature rise type tests, were examined and listed within the work. The output of the thesis is also definition of measuring points for a correct evaluation of the type test as well as the maximum temperature rise. Last part of the thesis aims to capacitors as a component with frequent failures caused by thermal loads and to a diagnostic method of partial discharge, which helps to limit such failures in operation.
Klíčová slova
Drážní zařízení, ČSN EN, trolejbus, pohon, typová zkouška, oteplení, kondenzátor, fólie, metoda částečných výbojů
Klíčová slova v angličtině
Railway equipment, CSN EN, trolleybus, propulsion system, type test, temperature rise, capacitor, foil, method of partial discharge
Zásady pro vypracování
Osvětlete problematiku tepelného zatěžování z hlediska legislativy České republiky.
Proveďte samostatný výběr trakčního měniče pro testování tepelného zatěžování.
Vypracujte blokové schéma zapojení vybraného trakčního měniče pro zkoušky.
Navrhněte koncepci zkoušek pro tepelné zatěžování.