Tato diplomová práce se zabývá učebním prostředím pro výuku cizího jazyka. Teoretická část nejdříve stručně sumarizuje položky vedení třídy (classroom management) a dále identifikuje a popisuje aspekty, které by měly být brány v potaz během vytváření jazykových tříd. V praktické části je popsán výzkum, který byl proveden na šesti školácch. Účelem tohoto výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou české jazykové třídy sestaveny dle osmi aspektů, které byly vyjmenovány v teoretické části.
Anotace v angličtině
The object of this graduate thesis is language classroom design. The theoretical part firstly summarizes the classroom management principles. Secondly, it identifies and describes eight elements of classroom design. The practical part consists of a research which was conducted in six schools. The aim of the research was to analyse to what extent they comly with the the guidelines in the theoretical part.
Klíčová slova
Desing třídy, Design učebního prostředí, Jazyková třída, Učební prostředí
Klíčová slova v angličtině
Classroom, Classroom design, Language classroom, Learning environment, Learning space
Rozsah průvodní práce
61 s. (93 552 vč. mezer)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá učebním prostředím pro výuku cizího jazyka. Teoretická část nejdříve stručně sumarizuje položky vedení třídy (classroom management) a dále identifikuje a popisuje aspekty, které by měly být brány v potaz během vytváření jazykových tříd. V praktické části je popsán výzkum, který byl proveden na šesti školácch. Účelem tohoto výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou české jazykové třídy sestaveny dle osmi aspektů, které byly vyjmenovány v teoretické části.
Anotace v angličtině
The object of this graduate thesis is language classroom design. The theoretical part firstly summarizes the classroom management principles. Secondly, it identifies and describes eight elements of classroom design. The practical part consists of a research which was conducted in six schools. The aim of the research was to analyse to what extent they comly with the the guidelines in the theoretical part.
Klíčová slova
Desing třídy, Design učebního prostředí, Jazyková třída, Učební prostředí
Klíčová slova v angličtině
Classroom, Classroom design, Language classroom, Learning environment, Learning space
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
21st Century learning environments white paper. (2009). Partnership for 21st century learning. Retrieved from http://www.p21.org/component/content/article/600-21st-century-learning-environments-white-paper
Fisher, K. (Ed.). (2016). Advances in learning environments research: The translational design of schools (Vol. 7). Rotterdam, NL: Sense.
Marton, F., & Tsui, A. (2004). Classroom discourse and the space of learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., .
Oblinger, D. G. (Ed.). (2006). Learning spaces. Boulder, CO: Educause.
Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. In S. Thornbury (Ed.). Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Seznam doporučené literatury
21st Century learning environments white paper. (2009). Partnership for 21st century learning. Retrieved from http://www.p21.org/component/content/article/600-21st-century-learning-environments-white-paper
Fisher, K. (Ed.). (2016). Advances in learning environments research: The translational design of schools (Vol. 7). Rotterdam, NL: Sense.
Marton, F., & Tsui, A. (2004). Classroom discourse and the space of learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., .
Oblinger, D. G. (Ed.). (2006). Learning spaces. Boulder, CO: Educause.
Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. In S. Thornbury (Ed.). Cambridge, UK: Cambridge University Press.