Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vzdělávání romského dítěte v hlavním vzdělávacím proudu na běžné základní škole. Budu se snažit zjistit, zda je školní úspěšnost či neúspěšnost romského žáka více ovlivněna jeho etnickým původem, nebo sociokulturním prostředím, ve kterém žije. Pozornost bude také věnována postoji rodiny ke vzdělání a spolupráci rodiny se školou, motivaci romského dítěte v edukačním procesu, přístupu pedagoga k romskému dítěti a přijetí romského dítěte třídním kolektivem.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I deal with the issue of education of a Roma child in mainstream education at a common elementary school. I will try to find out whether the school success or failure of a Roma pupil is more influenced by its ethnic origin or the socio-cultural environment in which it lives. Attention will also be paid to the attitude of the family towards education and family co-operation with the school, the motivation of the Roma child in the educational process, the access of a pedagogue to a Roma child and the admission of a Roma child by a class college.
Klíčová slova
motivace,inkluze,podpůrná opatření, přístup pedagoga, rodina,vzdělávací metody vzdělávání romského dítěte
Klíčová slova v angličtině
motivation, inclusion, supportive measures, pedagogical approach, family, educational methods,education of a Roma child
Rozsah průvodní práce
54 s. (125 585 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vzdělávání romského dítěte v hlavním vzdělávacím proudu na běžné základní škole. Budu se snažit zjistit, zda je školní úspěšnost či neúspěšnost romského žáka více ovlivněna jeho etnickým původem, nebo sociokulturním prostředím, ve kterém žije. Pozornost bude také věnována postoji rodiny ke vzdělání a spolupráci rodiny se školou, motivaci romského dítěte v edukačním procesu, přístupu pedagoga k romskému dítěti a přijetí romského dítěte třídním kolektivem.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I deal with the issue of education of a Roma child in mainstream education at a common elementary school. I will try to find out whether the school success or failure of a Roma pupil is more influenced by its ethnic origin or the socio-cultural environment in which it lives. Attention will also be paid to the attitude of the family towards education and family co-operation with the school, the motivation of the Roma child in the educational process, the access of a pedagogue to a Roma child and the admission of a Roma child by a class college.
Klíčová slova
motivace,inkluze,podpůrná opatření, přístup pedagoga, rodina,vzdělávací metody vzdělávání romského dítěte
Klíčová slova v angličtině
motivation, inclusion, supportive measures, pedagogical approach, family, educational methods,education of a Roma child