Tato bakalářská práce se zabývá konceptuálními testy ve výuce fyziky. Je
rozdělena do dvou částí - praktické a teoretické. Teoretická část se zabývá vznikem konceptuálních testů a jejich typy. Jsou zde vysvětleny pojmy spojené s konceptuální fyzikou.Jsou zmíněny testy, které byly v České republice verifikovány,a byl jejich pomocí realizován výzkum.
V praktické části jsem použila část jednoho z konceptuálních testů a otestovala
ji na školách. Praktická část obsahuje výsledky dat a celkové vyhodnocení průzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with conceptual tests in the teaching of physics. It is divided into two parts - practical and theoretical. The theoretical part deals with the origin of conceptual tests and their typology. The terms linked with conceptual physics are explained in this part. The tests, which were verified in the Czech Republic as a part of the research, are also mentioned here. In the practical part, I used a part of one of conceptual tests and applied it at schools. The results of this preliminary research and its evaluation are presented in the final chapters of the thesis.
Tato bakalářská práce se zabývá konceptuálními testy ve výuce fyziky. Je
rozdělena do dvou částí - praktické a teoretické. Teoretická část se zabývá vznikem konceptuálních testů a jejich typy. Jsou zde vysvětleny pojmy spojené s konceptuální fyzikou.Jsou zmíněny testy, které byly v České republice verifikovány,a byl jejich pomocí realizován výzkum.
V praktické části jsem použila část jednoho z konceptuálních testů a otestovala
ji na školách. Praktická část obsahuje výsledky dat a celkové vyhodnocení průzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with conceptual tests in the teaching of physics. It is divided into two parts - practical and theoretical. The theoretical part deals with the origin of conceptual tests and their typology. The terms linked with conceptual physics are explained in this part. The tests, which were verified in the Czech Republic as a part of the research, are also mentioned here. In the practical part, I used a part of one of conceptual tests and applied it at schools. The results of this preliminary research and its evaluation are presented in the final chapters of the thesis.
1. Studium odborné literatury o konceptuálních testech nové generace
(viz seznam odborné literatury) do října 2017
2. Výběr vhodného konceptuálního testu k překladu do češtiny a provedení překladu
listopad 2017
3. Realizace pedagogického výzkumu na relevantním výzkumném vzorku prosinec 2017
4. Analýza dat, ověření vlastností daného nástroje v českém prostředí leden 2018
5. Interpretace a diskuze výsledků, závěr únor 2018
6. Sepsání výzkumné zprávy (bakalářské práce) obsahující souhrn získaných poznatků
březen, duben 2018
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury o konceptuálních testech nové generace
(viz seznam odborné literatury) do října 2017
2. Výběr vhodného konceptuálního testu k překladu do češtiny a provedení překladu
listopad 2017
3. Realizace pedagogického výzkumu na relevantním výzkumném vzorku prosinec 2017
4. Analýza dat, ověření vlastností daného nástroje v českém prostředí leden 2018
5. Interpretace a diskuze výsledků, závěr únor 2018
6. Sepsání výzkumné zprávy (bakalářské práce) obsahující souhrn získaných poznatků
březen, duben 2018
Seznam doporučené literatury
CROUCH, C. H., & MAZUR, E. Peer instruction: Ten years of experience
and results. American Journal of Physics, 2001, 69, 970-977.
HESTENES, D., WELLS, M., & SWACKHAMER, G. Force concept
inventory, Physics Teacher, 1992, 30, 141-158.
HEWITT, P. G. Conceptual physics. Pearson Educación, 2002.
KALTAKCI, G. D., ERYILMAZ, A., & MCDERMOTT, L. C. A review
and comparison of diagnostic instruments to identify students'
misconceptions in science. Eurasia Journal of Mathematics,
Science & Technology Education, 2015, 11(5): 989-1008.
Seznam doporučené literatury
CROUCH, C. H., & MAZUR, E. Peer instruction: Ten years of experience
and results. American Journal of Physics, 2001, 69, 970-977.
HESTENES, D., WELLS, M., & SWACKHAMER, G. Force concept
inventory, Physics Teacher, 1992, 30, 141-158.
HEWITT, P. G. Conceptual physics. Pearson Educación, 2002.
KALTAKCI, G. D., ERYILMAZ, A., & MCDERMOTT, L. C. A review
and comparison of diagnostic instruments to identify students'
misconceptions in science. Eurasia Journal of Mathematics,
Science & Technology Education, 2015, 11(5): 989-1008.