Moje bakalářská práce na téma Muzikoterapie a pedagogika má sloužit jako jakýsi úvod do problematiky těchto vědních oborů. V první části předkládám nejdůležitější definice, základní dělení a důležité aspekty muzikoterapie. V druhé kapitole vztyčím nejdůležitější charakteristiky, základní dělení a definice pedagogiky, zejm. v oblasti školství. Třetí kapitola se už věnuje jen jejich syntézám, průnikům a pojednává o těchto vědních oborech v otázkách srovnávacích.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis on Music Therapy and Pedagogy should serve as an introduction to the subject of these disciplines. In the first part I present the most important definitions, basic division and important aspects of music therapy. In the second chapter I highlight the most important characteristics, the basic division and the definition of pedagogy, especially in the field of education. The third chapter deals only with their syntheses, breakthroughs and deals with these disciplines in comparative ways.
Klíčová slova
muzikoterapie, hudební pedagogika, pedagogika, školství
Klíčová slova v angličtině
Music therapy, musical pedagogy, educational sciences, education
Rozsah průvodní práce
34 s. (53 555 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Moje bakalářská práce na téma Muzikoterapie a pedagogika má sloužit jako jakýsi úvod do problematiky těchto vědních oborů. V první části předkládám nejdůležitější definice, základní dělení a důležité aspekty muzikoterapie. V druhé kapitole vztyčím nejdůležitější charakteristiky, základní dělení a definice pedagogiky, zejm. v oblasti školství. Třetí kapitola se už věnuje jen jejich syntézám, průnikům a pojednává o těchto vědních oborech v otázkách srovnávacích.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis on Music Therapy and Pedagogy should serve as an introduction to the subject of these disciplines. In the first part I present the most important definitions, basic division and important aspects of music therapy. In the second chapter I highlight the most important characteristics, the basic division and the definition of pedagogy, especially in the field of education. The third chapter deals only with their syntheses, breakthroughs and deals with these disciplines in comparative ways.
Klíčová slova
muzikoterapie, hudební pedagogika, pedagogika, školství
Klíčová slova v angličtině
Music therapy, musical pedagogy, educational sciences, education
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol do února 2018
4. Zpracování přílohové části do dubna 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce do srpna 2017
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce do září 2017
3. Zpracování jednotlivých kapitol do února 2018
4. Zpracování přílohové části do dubna 2018
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Seznam doporučené literatury
BENÍČKOVÁ, Marie. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247- 3520-7.
DUZBABA, Oldřich. Vybrané kapitoly z hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Praha : Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-165-6.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice: teorie a metodika. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1075-3.
SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy 1. Praha : SPN, 1988.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac. a
rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha : Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-1.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5.
Seznam doporučené literatury
BENÍČKOVÁ, Marie. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247- 3520-7.
DUZBABA, Oldřich. Vybrané kapitoly z hudební pedagogiky a didaktiky hudební výchovy. Praha : Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-165-6.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice: teorie a metodika. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1075-3.
SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy 1. Praha : SPN, 1988.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac. a
rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha : Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-1.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5.